
Τις επενδυτικές εξελίξεις με επίκεντρο τα εναλλακτικά καύσιμα στη ναυτιλία εξέτασε, μεταξύ άλλων, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv σε πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή του. Συγκεκριμένα, παρουσίασε δεδομένα όσον αφορά το παρόν orderbook (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) και την ικανότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων από τα πλοία που το απαρτίζουν.
Ειδικότερα, μέσα στο 2021 έχουν πραγματοποιηθεί παραγγελίες για 1.325 πλοία, εκ των οποίων τα 378 (δηλαδή το 29%) δύνανται να καταναλώσουν εναλλακτικά καύσιμα. Σε ό,τι αφορά το συνολικό orderbook, αποτελείται από 2.241 πλοία, εκ των οποίων τα 631 (δηλαδή το 28%) θα μπορούν να τροφοδοτούνται από εναλλακτικά καύσιμα.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα gas carriers διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέτωπο των εναλλακτικών καυσίμων, καθώς το 86% των υπό ναυπήγηση gas carriers θα μπορούν να καταναλώσουν τέτοιου είδους καύσιμα. Αντιθέτως, τα bulk carriers δεν φαίνεται να ακολουθούν παρόμοια τάση, με μόλις το 8% του παρόντος orderbook να έχει τη δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων.
Παράλληλα, βάσει της Xclusiv, το νούμερο ένα εναλλακτικό καύσιμο είναι το LNG, καθώς, από τα υπό παραγγελία πλοία με δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, το 61% είναι ικανό να καταναλώσει ως καύσιμο LNG , ενώ το 11,6% είναι “LNG Ready”. Ως “LNG Ready” χαρακτηρίζεται ένα πλοίο το οποίο έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί μελλοντικά να καταναλώσει καύσιμο LNG, με την πραγματοποίηση σχετικής μετασκευής.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το LPG, με ποσοστό 14%, ενώ λοιπά εναλλακτικά καύσιμα, όπως η αμμωνία και η μεθανόλη, βρίσκονται σε αρχικά στάδια ανάπτυξης, οπότε και έχουν μικρότερη παρουσία στο orderbook. Τέλος, τα πλοία με υβριδικό σύστημα πρόωσης που περιλαμβάνει μπαταρίες παραμένουν μη δημοφιλή στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ