Τις επενδυτικές εξελίξεις με επίκεντρο τα εναλλακτικά καύσιμα στη ναυτιλία εξέτασε, μεταξύ άλλων, ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv σε πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεσή του. Συγκεκριμένα, παρουσίασε δεδομένα όσον αφορά το παρόν orderbook (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) και την ικανότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων από τα πλοία που το απαρτίζουν.
Ειδικότερα, μέσα στο 2021 έχουν πραγματοποιηθεί παραγγελίες για 1.325 πλοία, εκ των οποίων τα 378 (δηλαδή το 29%) δύνανται να καταναλώσουν εναλλακτικά καύσιμα. Σε ό,τι αφορά το συνολικό orderbook, αποτελείται από 2.241 πλοία, εκ των οποίων τα 631 (δηλαδή το 28%) θα μπορούν να τροφοδοτούνται από εναλλακτικά καύσιμα.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα gas carriers διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο μέτωπο των εναλλακτικών καυσίμων, καθώς το 86% των υπό ναυπήγηση gas carriers θα μπορούν να καταναλώσουν τέτοιου είδους καύσιμα. Αντιθέτως, τα bulk carriers δεν φαίνεται να ακολουθούν παρόμοια τάση, με μόλις το 8% του παρόντος orderbook να έχει τη δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων.
Παράλληλα, βάσει της Xclusiv, το νούμερο ένα εναλλακτικό καύσιμο είναι το LNG, καθώς, από τα υπό παραγγελία πλοία με δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, το 61% είναι ικανό να καταναλώσει ως καύσιμο LNG , ενώ το 11,6% είναι “LNG Ready”. Ως “LNG Ready” χαρακτηρίζεται ένα πλοίο το οποίο έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί μελλοντικά να καταναλώσει καύσιμο LNG, με την πραγματοποίηση σχετικής μετασκευής.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το LPG, με ποσοστό 14%, ενώ λοιπά εναλλακτικά καύσιμα, όπως η αμμωνία και η μεθανόλη, βρίσκονται σε αρχικά στάδια ανάπτυξης, οπότε και έχουν μικρότερη παρουσία στο orderbook. Τέλος, τα πλοία με υβριδικό σύστημα πρόωσης που περιλαμβάνει μπαταρίες παραμένουν μη δημοφιλή στις παραγγελίες εμπορικών πλοίων.