Τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (container throughput) στους 15 σημαντικότερους ευρωπαϊκούς λιμένες παρουσίασε η διαδικτυακή πρωτοβουλία Port Economics σε πρόσφατη μελέτη της. Βάσει των ευρημάτων της, οι περισσότεροι από τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς λιμένες κατέγραψαν αύξηση στη διακίνησή τους την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021.
Ειδικότερα, οι πρώτοι εννέα μήνες του 2021 έφεραν χαμόγελα στους «ουραγούς» των 15 κορυφαίων λιμένων, οι οποίοι σημείωσαν σημαντικές αυξήσεις στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Πρωταγωνιστές αυτής της τάσης, ο γαλλικός λιμένας Le Havre/Rouen και ο ισπανικός λιμένας της Βαρκελώνης, οι οποίοι κατέγραψαν αυξήσεις 49% και 30,5% αντίστοιχα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με πέρυσι. Αυξημένη διακίνηση σημείωσαν και οι τρεις κορυφαίοι λιμένες της Ευρώπης, εκείνοι του Ρότερνταμ (7,8%), της Αμβέρσας (2,8%) και του Αμβούργου (2,4%).
Αντιθέτως, ο λιμένας του Πειραιά κατέγραψε μικρή πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, κατά 1%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Έτσι, κινδυνεύει να απολέσει την τέταρτη θέση της κατάταξης, από το λιμένα της Βαλένθια, που κατέγραψε αύξηση 6,7% στη διακίνηση την ίδια χρονική περίοδο. Σημειώνεται πως οι δύο λιμένες είχαν ισχυρή κόντρα το 2020, οπότε και ο λιμένας του Πειραιά είχε επικρατήσει κατά μόλις 22.000 εμπορευματοκιβώτια.
Αξίζει να σημειωθεί πως, εάν η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον ελληνικό λιμένα διαμορφωθεί μειωμένη στο σύνολο του 2021, θα αποτελεί τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά όπου ο λιμένας καταγράφει πτώση στη διακίνησή του. Το 2020, η διακίνηση ήταν κατά 3,8% μικρότερη από εκείνη του 2019. Ωστόσο, ο λιμένας του Πειραιά έχει καταγράψει μια πολύ σημαντική αναπτυξιακή πορεία τα τελευταία 14 έτη. Υπενθυμίζεται πως η θέση του στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμένων το 2007 ήταν η 17η, ενώ πλέον βρίσκεται στα πέντε κορυφαία λιμάνια της ΕΕ.