Περιβαλλοντική ατζέντα vs ενεργειακές ανάγκες: Το δίλημμα της Κίνας

Περιβαλλοντική ατζέντα vs ενεργειακές ανάγκες: Το δίλημμα της Κίνας

72
Περιβαλλοντική ατζέντα vs ενεργειακές ανάγκες: Το δίλημμα της Κίνας

Σημαντική αύξηση κατέγραψαν τον Νοέμβριο οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία της χώρας, οι εν λόγω εισαγωγές άγγιξαν τους 105 εκατ. τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση 7% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020 και 15% σε σχέση με τον περασμένο Οκτώβριο.

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο όγκο εισαγωγών iron ore από πλευράς Κίνας από τον Ιούλιο του 2020. Η αύξηση των εισαγωγών, προερχόμενων κυρίως από Βραζιλία και Αυστραλία, υπερέβη τις προσδοκίες της αγοράς εν μέσω υποχώρησης των τιμών και μειωμένης ζήτησης για την παραγωγή χάλυβα. Τους πρώτους έντεκα μήνες του έτους, οι κινεζικές εισαγωγές iron ore άγγιξαν τους 1,04 δισ. τόνους, 3,2% μειωμένες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Την ίδια ώρα, σημαντική αύξηση 30,1% κατέγραψαν και οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας, οι οποίες άγγιξαν τους 35,05 εκατ. τόνους, σκαρφαλώνοντας στα υψηλότερα επίπεδα για το 2021. Η εν λόγω αύξηση μοιάζει λογική, καθώς ο εγχώρια παραγόμενος άνθρακας δεν επαρκεί για την κάλυψη των ηλεκτροδοτικών αναγκών της Κίνας.

Βέβαια, εμπειρογνώμονες και κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι η αύξηση αυτή σε εισαγωγές τόσο άνθρακα όσο και σιδηρομεταλλεύματος έγκειται σε βραχυπρόθεσμους παράγοντες, οι οποίοι ενδέχεται να μη διαρκέσουν μακροπρόθεσμα. Άλλωστε, το Πεκίνο έχει επανειλημμένως επαναλάβει τις δεσμεύσεις του για μείωση των εκπομπών από τους παραγωγικούς του κλάδους και άρα η μείωση των εισαγωγών άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος μοιάζει πιθανή.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.