
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. (“K” Line) πρόσφατα ανακοίνωσε πως το πλοίο μεταφοράς οχημάτων «Polaris Highway» του στόλου της κατανάλωσε δοκιμαστικά ένα βιοκαύσιμο το οποίο προμηθεύτηκε από την BP.
Το εν λόγω βιοκαύσιμο παραδόθηκε στο πλοίο στο λιμάνι του Flushing στην Ολλανδία στις 6 Νοεμβρίου, ενώ, μόλις το πλοίο βρέθηκε εκτός της ευρωπαϊκής περιοχής ελέγχου εκπομπών (ECA), ξεκίνησε τη δοκιμαστική του κατανάλωση.
Τα βιοκαύσιμα μπορούν να αποτελέσουν μια φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση ναυτιλιακών καυσίμων, τα οποία μειώνουν τις εκπομπές CO2 από το στάδιο της παραγωγής μέχρι το στάδιο της κατανάλωσής τους κατά περίπου 80-90%, χωρίς να απαιτούνται αλλαγές στις προδιαγραφές των κινητήρων των πλοίων.
Τα βιοκαύσιμα παράγονται από βιομάζα, η οποία αποτελεί ανανεώσιμη πηγή ενέργειας. Επομένως, αν και παράγονται εκπομπές CO2 από την καύση τους, αυτές αντισταθμίζονται από το CO2 που απορροφάται κατά την ανάπτυξη της οργανικής ύλης που χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη για την παραγωγή τους.
Η δοκιμή του βιοκαυσίμου έγινε στο πλαίσιο των προσπαθειών της “K” Line να πετύχει τους περιβαλλοντικούς στόχους περί μείωσης εκπομπών που έχει θέσει στο πρόγραμμα δράσης «Environmental Vision 2050 ‒ Blue Seas for the Future». Συγκεκριμένα, η εταιρεία στοχεύει σε μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της κατά 50% έως το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 2008, καθώς και στην επίτευξη μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050.
Φωτό: David Hecker/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ