Panamaxes: Η νούμερο ένα επιλογή για τη μεταφορά άνθρακα στην Κίνα

Panamaxes: Η νούμερο ένα επιλογή για τη μεταφορά άνθρακα στην Κίνα

215
Panamaxes: Η νούμερο ένα επιλογή για τη μεταφορά άνθρακα στην Κίνα

Τις τάσεις που έχουν επικρατήσει τα τελευταία έτη στην αγορά των bulkers, και δη στη θαλάσσια μεταφορά άνθρακα προς την Κίνα, εξετάζει ο ναυλομεσιτικός οίκος IFCHOR. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως παρατηρείται σταδιακή μείωση της συμμετοχής των Capesize πλοίων στη θαλάσσια μεταφορά άνθρακα προς την Κίνα.

Ειδικότερα, το 2015, τα Capesizes αποτέλεσαν την κορυφαία επιλογή για τη θαλάσσια μεταφορά άνθρακα στην Κίνα (40%), ενώ τα Panamaxes ακολουθούσαν στη δεύτερη θέση (37%). Ωστόσο, το 2021, το 54% των θαλάσσιων εισαγωγών άνθρακα της Κίνας έχει λάβει χώρα μέσω Panamaxes, με τα Capesizes να αντιστοιχούν μόλις σε 15%, αρκετά μικρότερο ποσοστό ακόμα και από τα Supramaxes (27%). Μάλιστα, το μερίδιο των Supramaxes στη μεταφορά άνθρακα προς την Κίνα αυξήθηκε σημαντικά μεταξύ 2015 και 2021, κατά 8%.

panamax

Όπως υπογραμμίζει η IFCHOR, αυτή η τάση αντανακλά μεταξύ άλλων τις πολιτικές εντάσεις της Κίνας με την Αυστραλία, οι οποίες ώθησαν την Κίνα σε απαγόρευση εισαγωγών αυστραλιανού άνθρακα. Έτσι, οι Κινέζοι αγοραστές αναγκάστηκαν να στραφούν σε άλλες πηγές άνθρακα, όπως οι ΗΠΑ, η Ινδονησία και η Ρωσία, των οποίων τα λιμάνια είναι πιο Panamax «friendly».

Αναφορικά με τη συγκεκριμένη τάση ο κ. Νίκος Τριανταφυλλάκης, Managing Director της W Marine σχολίασε:

«Οι λόγοι που οδήγησαν στην μετατόπιση φορτίων κάρβουνου απο τα Capesize στα Panamax οφείλονται σε μια σειρά γεγονότων που χρήζει αρκετής ανάλυσης.

Περιληπτικά μπορούμε να αναφέρουμε,

- είναι αλήθεια ότι ο μεγαλύτερος όγκος εισαγωγών άνθρακα στην Κίνα ήταν από την Αυστραλία, μέχρι το έτος 2020, οπότε και επεβλήθη εμπάργκο εισαγωγών από την Κίνα – αυτό απετέλεσε σημαντικό πλήγμα στα Capesize

- η τροφοδοσία της Κίνας σε άνθρακα γίνεται κυρίως από την Ινδονησία, την Νότια Αφρική και εν μέρει απο τον Καναδά, περιοχές τα λιμάνια των οποίων χαρακτηρίζονται απο μικρά βυθίσματα, εξ’ού και η στροφή στα μικρότερα μεγέθη

- μέσα στην κατηγορία των Panamax συμπεριλαμβάνονται και μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων, όπως τα Kamsarmax (80,000+ dwt) και τα Post Panamax (90-95,000 dwt), τα οποία έχουν μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα, καλύπτοντας έτσι τις παρτίδες των 80,000 +/ – 10% τόννων

- η στροφή στην ναύλωση μικρότερων πλοίων για την μεταφορά άνθρακα έχει να κάνει και με την διαφορά τιμής του συγκεκριμένου commodity μεταξύ των χωρών που το εξάγουν, σε συνδυασμό με περιορισμούς στα βυθίσματα των λιμένων φόρτωσης

Γεγονός παραμένει πάντως ότι το κάρβουνο, παρόλο τον πόλεμο που δέχεται για τις βλάβες που προκαλεί στο περιβάλλον, παραμένει αρκετά δημοφιλές ως καύσιμη ύλη στις χώρες της ΝΑ Ασίας.

Όσον αφορά τα πλοία υπό την διαχείριση της εταιρείας μας, για το 2021 κατεγράφησαν τα ακόλουθα στατιστικά,

1. Post Panamax (93,000 dwt): επί συνόλω 45 ταξιδιών, τα 30 αφορούσαν μεταφορά κάρβουνου – ποσοστό 66,67%

2. Kamsarmax (82,000 dwt): επί συνόλω 21 ταξιδιών, τα 6 αφορούσαν μεταφορά κάρβουνου – ποσοστό 28,5%

3. Panamax (76,000 dwt): επί συνόλω 19 ταξιδιών, τα 15 αφορούσαν μεταφορά κάρβουνου – ποσοστό 79%».

Φωτό: Mohammed Hijaz/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.