
Σε λιμένα στη Θάλασσα του Μαρμαρά επενδύει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (European Bank of Reconstruction and Development – EBRD), όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της. Συγκεκριμένα, η EBRD θα εκδώσει δάνειο αξίας $8,5 εκατ., το οποίο θα αξιοποιηθεί σε έργα επέκτασης του τουρκικού λιμένα Altintel Liman ve Terminal Işletmeleri (λιμένας Altintel), τα οποία θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον.
Ειδικότερα, οι επενδύσεις αφορούν την κατασκευή και την εγκατάσταση 18 δεξαμενών αποθήκευσης χημικών και σχετικών υποδομών, οι οποίες θα αυξήσουν την αποθηκευτική ικανότητα χύδην υγρού φορτίου του λιμένα από τα 23.164 κυβικά μέτρα στα 105.600 κυβικά μέτρα. Ακόμη, προκειμένου να εξοικονομηθεί ενέργεια και να μειωθούν τα έξοδα του λιμένα, θα χρησιμοποιηθεί ένα σύγχρονο, αυτόματο ψηφιακό σύστημα, το οποίο θα είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία των νέων υποδομών του.
Σημειώνεται πως η εν λόγω επένδυση δεν αποτελεί την πρώτη φορά που η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και η ίδια η ERBD, εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Τουρκίας. Ενδεικτικά, το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα έχει επενδύσει περισσότερα από 14 δισ. ευρώ σε 353 projects σε διάφορους κλάδους της οικονομίας της Τουρκίας. Τα 6,2 εκατ. ευρώ αφορούσαν projects πράσινης οικονομίας, αντανακλώντας το ενδιαφέρον της ERBD στην ενεργειακή μετάβαση της τουρκικής οικονομίας.
Συνεπώς, η Τουρκία είναι δημοφιλής «προορισμός» των ευρωπαϊκών κονδυλίων, γεγονός που οφείλεται σε αρκετούς λόγους, όπως το ότι η Τουρκία αποτελεί υποψήφιο μέλος της ΕΕ από το 1999, αλλά και το ότι η Ευρώπη συνιστά τον σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της γείτονος χώρας. Ενδεικτικά, το 2020, το 33,4% των εισαγωγών της Τουρκίας αφορούσαν ευρωπαϊκά προϊόντα και το 41,3% των τουρκικών εξαγωγών κατέληξαν σε ευρωπαϊκές χώρες, με το συνολικό εμπόριο μεταξύ ΕΕ και Τουρκίας να φτάνει σε αξία τα 132,4 εκατ. ευρώ.
Τέλος, η επικείμενη αναβάθμιση του τουρκικού λιμένα Altintel ίσως προσφέρει περαιτέρω πνοή στο θαλάσσιο εμπόριο από και προς τη Θάλασσα του Μαρμαρά. Άλλωστε, η αυξημένη αποθηκευτική ικανότητα του λιμένα ίσως οδηγήσει στο να καταστεί σημαντικός κόμβος για τη μεταφορά χύδην υγρού φορτίου μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου.
Φωτό: TheoRivierenlaan/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ