
Τους βελτιωμένους όρους του διαγωνιστικού εγγράφου για τη θαλάσσια επιβατική κίνηση Ελλάδας-Κύπρου παρουσίασε νωρίτερα σε δημοσιογράφους ο υφυπουργός Ναυτιλίας Κύπρου Βασίλης Δημητριάδης. Υπενθυμίζεται ότι στις 25 Νοεμβρίου το υφυπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε την προκήρυξη ανοικτού ευρωπαϊκού διαγωνισμού για την επιλογή ανάδοχου θαλάσσιου μεταφορέα.
Ο υφυπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η εν λόγω γραμμή θα λειτουργήσει το αργότερο το ερχόμενο καλοκαίρι με δεδομένο ότι οι όροι για τη διαγωνιστική διαδικασία έχουν βελτιωθεί και πλέον «η μπάλα βρίσκεται στο γήπεδο των μεταφορέων» όπως χαρακτηριστικά δήλωσε.
Κατά την αρχική του τοποθέτηση ο κ. Δημητριάδης τόνισε ότι το γεγονός ότι η θαλάσσια επιβατική σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου είχε διακοπεί για 21 χρόνια αποτελεί σημάδι της μη βιωσιμότητας της υπηρεσίας.
Οι βελτιωμένοι όροι του διαγωνιστικού εγγράφου έχουν ως εξής:
-Η επιδότηση από το κυπριακό κράτος πλέον ανέρχεται σε 5,5 εκατ. ευρώ για 22 μετ’ επιστροφής ταξίδια έναντι 5 εκατ. ευρώ για 31 ταξίδια που ίσχυε πριν
– Με βάση τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας του 2020, το πλοίο θα προσέγγιζε το Τερματικό Κερατσινίου (στον Πειραιά) και στην Κύπρο το λιμάνι Λεμεσού ή Λάρνακας. Το νέο έγγραφο ορίζει το πλοίο θα προσεγγίζει το Βασικό Τερματικό Κρουαζιέρας στο Λιμάνι του Πειραιά ενώ ο επιτυχών προσφοροδότης μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιεί είτε το λιμάνι της Λεμεσού είτε της Λάρνακας είτε και τα δύο νοουμένου ότι μόνο ένα κυπριακό λιμάνι θα χρησιμοποιείται στο ίδιο ταξίδι
-Η εν λόγω γραμμή θα λειτουργεί μόνο το καλοκαίρι ή και κατά την πασχαλινή περίοδο όπου η ζήτηση είναι υψηλή. Κατά το προηγούμενο διαγωνιστικό έγγραφο του 2020 τα ταξίδια αφορούσαν το σύνολο του έτους και κατά συνέπεια οι μεταφορείς δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το πλοίο σε άλλες γραμμές.
-Υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης της γραμμής σε γειτονικές χώρες όπως η Ιταλία και το Ισραήλ με το τελευταίο να έχει ήδη δείξει ενδιαφέρον, κατά τον υφυπουργό.
– Το κριτήριο για σημαία ΕΕ/ΕΟΧ πρέπει να πληρείται πριν από την έναρξη της λειτουργίας της υπηρεσίας και όχι απαραίτητα κατά την υποβολή της προσφοράς
– Οι προσφοροδότες έχουν τη δυνατότητα να συμπεριλάβουν με την ίδια Οικονομική Προσφορά περισσότερα από ένα πιθανά πλοία στην προσφορά τους
– Η ελάχιστη μεταφορική ικανότητα μειώνεται στους 100 επιβάτες με τους 60 από αυτούς να εξυπηρετούνται σε καμπίνες. Σε περίπτωση υψηλότερης ζήτησης ο μεταφορέας έχει τη δυνατότητα να δρομολογήσει μεγαλύτερο πλοίο
– Σε περίπτωση που το αρχικό πλοίο δεν θα μπορεί να λειτουργήσει για τεχνικούς ή άλλους λόγους (broken down/ set of hire/ out of operation), ο Επιτυχών Προσφοροδότης πρέπει να παράσχει πλοίο για αντικατάσταση εντός 21 ημερών που θα πρέπει να πληροί ή να υπερβαίνει τις ελάχιστες απαιτήσεις που αναφέρονται στα Διαγωνιστικά Έγγραφα
– Ο Επιτυχών Προσφοροδότης μπορεί να αποφασίσει να αντικαταστήσει το αρχικό πλοίο καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης νοουμένου ότι: το πλοίο για αντικατάσταση πληροί ή υπερβαίνει τις ελάχιστες προδιαγραφές του πλοίου και η προηγούμενη έγκριση της Αναθέτουσας Αρχής λαμβάνεται μετά από επιτυχή επιθεώρηση του πλοίου
– Πληρωμή της επιδότησης στον Επιτυχόντα Προσφοροδότη σε μηνιαία βάση
– 3 χρόνια με δυνατότητα απευθείας παράτασης μέχρι και 3 χρόνια με την επιφύλαξη των κριτηρίων απόδοσης (performance indicators)
Φωτό: Αλέξανδρος Μπελτές/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ