
Τους βελτιωμένους όρους του διαγωνιστικού εγγράφου για τη θαλάσσια επιβατική κίνηση Ελλάδας-Κύπρου παρουσίασε νωρίτερα σε δημοσιογράφους ο υφυπουργός Ναυτιλίας Κύπρου Βασίλης Δημητριάδης. Υπενθυμίζεται ότι στις 25 Νοεμβρίου το υφυπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε την προκήρυξη ανοικτού ευρωπαϊκού διαγωνισμού για την επιλογή ανάδοχου θαλάσσιου μεταφορέα.
Ο υφυπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η εν λόγω γραμμή θα λειτουργήσει το αργότερο το ερχόμενο καλοκαίρι με δεδομένο ότι οι όροι για τη διαγωνιστική διαδικασία έχουν βελτιωθεί και πλέον «η μπάλα βρίσκεται στο γήπεδο των μεταφορέων» όπως χαρακτηριστικά δήλωσε.
Κατά την αρχική του τοποθέτηση ο κ. Δημητριάδης τόνισε ότι το γεγονός ότι η θαλάσσια επιβατική σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου είχε διακοπεί για 21 χρόνια αποτελεί σημάδι της μη βιωσιμότητας της υπηρεσίας.
Οι βελτιωμένοι όροι του διαγωνιστικού εγγράφου έχουν ως εξής:
-Η επιδότηση από το κυπριακό κράτος πλέον ανέρχεται σε 5,5 εκατ. ευρώ για 22 μετ’ επιστροφής ταξίδια έναντι 5 εκατ. ευρώ για 31 ταξίδια που ίσχυε πριν
– Με βάση τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας του 2020, το πλοίο θα προσέγγιζε το Τερματικό Κερατσινίου (στον Πειραιά) και στην Κύπρο το λιμάνι Λεμεσού ή Λάρνακας. Το νέο έγγραφο ορίζει το πλοίο θα προσεγγίζει το Βασικό Τερματικό Κρουαζιέρας στο Λιμάνι του Πειραιά ενώ ο επιτυχών προσφοροδότης μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιεί είτε το λιμάνι της Λεμεσού είτε της Λάρνακας είτε και τα δύο νοουμένου ότι μόνο ένα κυπριακό λιμάνι θα χρησιμοποιείται στο ίδιο ταξίδι
-Η εν λόγω γραμμή θα λειτουργεί μόνο το καλοκαίρι ή και κατά την πασχαλινή περίοδο όπου η ζήτηση είναι υψηλή. Κατά το προηγούμενο διαγωνιστικό έγγραφο του 2020 τα ταξίδια αφορούσαν το σύνολο του έτους και κατά συνέπεια οι μεταφορείς δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το πλοίο σε άλλες γραμμές.
-Υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης της γραμμής σε γειτονικές χώρες όπως η Ιταλία και το Ισραήλ με το τελευταίο να έχει ήδη δείξει ενδιαφέρον, κατά τον υφυπουργό.
– Το κριτήριο για σημαία ΕΕ/ΕΟΧ πρέπει να πληρείται πριν από την έναρξη της λειτουργίας της υπηρεσίας και όχι απαραίτητα κατά την υποβολή της προσφοράς
– Οι προσφοροδότες έχουν τη δυνατότητα να συμπεριλάβουν με την ίδια Οικονομική Προσφορά περισσότερα από ένα πιθανά πλοία στην προσφορά τους
– Η ελάχιστη μεταφορική ικανότητα μειώνεται στους 100 επιβάτες με τους 60 από αυτούς να εξυπηρετούνται σε καμπίνες. Σε περίπτωση υψηλότερης ζήτησης ο μεταφορέας έχει τη δυνατότητα να δρομολογήσει μεγαλύτερο πλοίο
– Σε περίπτωση που το αρχικό πλοίο δεν θα μπορεί να λειτουργήσει για τεχνικούς ή άλλους λόγους (broken down/ set of hire/ out of operation), ο Επιτυχών Προσφοροδότης πρέπει να παράσχει πλοίο για αντικατάσταση εντός 21 ημερών που θα πρέπει να πληροί ή να υπερβαίνει τις ελάχιστες απαιτήσεις που αναφέρονται στα Διαγωνιστικά Έγγραφα
– Ο Επιτυχών Προσφοροδότης μπορεί να αποφασίσει να αντικαταστήσει το αρχικό πλοίο καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης νοουμένου ότι: το πλοίο για αντικατάσταση πληροί ή υπερβαίνει τις ελάχιστες προδιαγραφές του πλοίου και η προηγούμενη έγκριση της Αναθέτουσας Αρχής λαμβάνεται μετά από επιτυχή επιθεώρηση του πλοίου
– Πληρωμή της επιδότησης στον Επιτυχόντα Προσφοροδότη σε μηνιαία βάση
– 3 χρόνια με δυνατότητα απευθείας παράτασης μέχρι και 3 χρόνια με την επιφύλαξη των κριτηρίων απόδοσης (performance indicators)
Φωτό: Αλέξανδρος Μπελτές/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ