Ευοίωνα τα σημάδια για τα bulk carriers

Ευοίωνα τα σημάδια για τα bulk carriers

348
Ευοίωνα τα σημάδια για τα bulk carriers

Τις εκτιμήσεις του για την πορεία των αγορών ξηρού φορτίου παρουσίασε ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons στη μηνιαία έκθεσή του «Dry Bulk Trade Outlook». Συγκεκριμένα, οι ισορροπίες της αγοράς φαντάζουν ευνοϊκές, καθώς η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,7% το 2021, σε όρους τονομιλίων, ενώ ο στόλος κατά 3,6%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Clarksons. Ακόμη, τα φαινόμενα spillovers από τη ναυλαγορά των containerships συνεχίζονται, επιδρώντας θετικά στην αγορά θαλάσσιας μεταφοράς ξηρού φορτίου.

To θαλάσσιο εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου βρίσκεται ήδη σε τροχιά ετήσιας αύξησης κατά 4,1% για το 2021, καθώς αναμένεται να ανέλθει σε 5,4 δισ. τόνους, ενώ στο μέτωπο της προσφοράς ο στόλος των bulkers οδεύει προς αύξηση 3,6%.

Πάντως, η αυξημένη λιμενική συμφόρηση περιορίζει περαιτέρω τον αριθμό διαθέσιμων πλοίων, μειώνοντας την προσφορά και αυξάνοντας τους ναύλους. Σύμφωνα με την Clarksons, στα τέλη Νοεμβρίου, το 35% του συνολικού στόλου των bulkers βρισκόταν σε λιμένες. Συνεπώς, έως ότου η λιμενική αποσυμφόρηση αποτελέσει πραγματικότητα, η αύξηση του στόλου δεν αναμένεται να επηρεαστεί σημαντικά.

Για το 2022, η Clarksons εκτιμά αύξηση της ζήτησης ξηρών φορτίων στο 1,6% (2,2% σε όρους τονομιλίων), ενώ ο στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,5%. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η Clarksons, η οδηγούμενη από την Κίνα πτώση στο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος εκτιμάται πως θα επιμείνει μέσα στο 2022. Την ίδια ώρα, πτωτικές τάσεις αναμένονται και στον ρυθμό αύξησης του εμπορίου άνθρακα.

Εν κατακλείδι, η Clarksons παραμένει αισιόδοξη για τη ναυλαγορά των bulkers. Παρότι εκτιμά διόρθωση της ναυλαγοράς στο α’ τρίμηνο του έτους, την αποδίδει στην εποχικότητα και βασίζει τις θετικές εκτιμήσεις της στο γεγονός πως ο ρυθμός αύξησης της ζήτησης εμφανίζεται μεγαλύτερος από εκείνον της προσφοράς.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.