
Tη λίστα με τις σημαντικότερες προσωπικότητες που εκπροσωπούν φορείς και οργανισμούς των μεταφορών και της ναυτιλίας και ασκούν σημαντική επιρροή σε νομοθετικό επίπεδο δημοσίευσε πρόσφατα η Lloyd’s List.
Ειδικότερα, στην πρώτη θέση βρίσκονται η Ursula von der Leyen, o Frans Timmermans και η Adina Vălean της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ΕΕ έχει εκδηλώσει υπερβάλλοντα ζήλο όσον αφορά τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τις εκπομπές της, προωθώντας μεταξύ άλλων το αμφιλεγόμενο «Fit for 55 package». Το εν λόγω πακέτο μέτρων αφορά επικείμενες ρυθμίσεις, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας.
Σημειώνεται πως οι πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκθρόνισαν τον IMO από την πρώτη θέση της κατάταξης. Συνεπώς, στη δεύτερη θέση της κατάταξης βρίσκεται ο Γενικός Γραμματέας του IMO, Kitack Lim. O ΙΜO υφίσταται κριτική λόγω της αδυναμίας του να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου της ναυτιλίας. Ταυτόχρονα δέχεται αυξανόμενη πίεση να θέσει πιο φιλόδοξους στόχους για την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Li Tianbi του Water Transport Bureau της Κίνας. Η επιρροή της Κίνας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι είναι μεγάλη. Οι αποφάσεις και οι πρωτοβουλίες της επηρεάζουν σημαντικά τον κλάδο, ιδιαίτερα τις τακτικές γραμμές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2014 έθεσε βέτο για τη δημιουργία της συμμαχίας P3 Alliance των Maersk, MSC και CMA CGM, παρά το γεγονός ότι ΕΕ και ΗΠΑ είχαν ανάψει το πράσινο φως.
Στην τέταρτη θέση βρίσκονται ο Daniel Maffei και η Rebecca Dye της Αμερικανικής Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής (US Federal Maritime Commission). Η «οργή» των ναυλωτών για το χάος που επικρατεί στις εφοδιαστικές αλυσίδες έχει ωθήσει σε δράση την Επιτροπή, η οποία προετοιμάζει το Ocean Shipping Reform Act of 2021.
Στην πέμπτη θέση της κατάταξης βρέθηκαν οι Esben Poulsson, πρόεδρος του ICS, και Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS. Το ICS πρότεινε έναν παγκόσμιο φόρο άνθρακα και τάχθηκε υπέρ της θέσπισης στόχου απανθρακοποίησης για τη ναυτιλία με ορίζοντα το 2050.
Στην έκτη θέση βρέθηκε ο Σωτήρης Ράπτης της European Community Shipowners’ Associations (ECSA). H ECSA αποτελεί τη φωνή των Ευρωπαίων εφοπλιστών σε θέματα που απασχολούν έντονα τον κλάδο, όπως το πρόσφατα ανακοινωθέν νομοθετικό πακέτο «Fit for 55». Μία από τις προτάσεις της είναι η μετατόπιση της ευθύνης για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στους ναυλωτές και η αξιοποίηση των εσόδων για τη δημιουργία ενός Maritime Climate Fund.
Τέλος, τη δεκάδα συμπληρώνουν η Sabrina Chao, πρόεδρος της BIMCO, o Erik Woodhouse, Deputy Assistant Secretary του US State Department, η ΜΚΟ Green Movement, με έντονη επιρροή σε θέματα πολιτικής και χρηματοδότησης, και ο Nick Brown, πρόεδρος του International Association of Classification Societies (IACS).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ