
Το 2021 έχει αποδειχθεί μια εξαιρετική χρονιά για τη ναυλαγορά των containerships, γεγονός το οποίο αντανακλάται και στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές.
Συγκεκριμένα, ο όμιλος CMA CGM ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του γ΄ τριμήνου του 2021, οπότε κατέγραψε κερδοφορία της τάξης των $5,63 δισ., εξαιρετικά αυξημένη σε σύγκριση με το γ΄ τρίμηνο του 2020, όταν είχε ανέλθει σε $567 εκατ. Ειδικότερα, οι θαλάσσιες δραστηριότητες του γαλλικού ομίλου συνεισέφεραν σημαντικά στην κερδοφορία του. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) από θαλάσσιες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν στα $6,8 δισ., αυξημένα κατά 356,3% σε σύγκριση με το γ’ τρίμηνο του 2020, οπότε και είχαν ανέλθει σε $1,5 δισ. Κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου του 2021, ο όμιλος μετέφερε 5,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, με τα μέσα έσοδα ανά εμπορευματοκιβώτιο να διαμορφώνονται στα $2.293.
Σημειώνεται πως η CMA-CGM συγκαταλέγεται στις πέντε κορυφαίες liner εταιρείες, ωστόσο οι δραστηριότητές της δεν περιορίζονται μόνο στα ύδατα. Άλλωστε, έχει διεισδύσει και στις αερομεταφορές, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε την αγορά ακόμη τεσσάρων Α350 freighters, τα οποία αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της μετά το 2025. Υπενθυμίζεται πως τον Σεπτέμβριο ο γαλλικός όμιλος παρήγγειλε ακόμη δύο B777 freighters, τα οποία θα παραδοθούν την άνοιξη του 2022.
Επιπλέον, οι δραστηριότητες της CMA-CGM υποστηρίζονται από τον πρόεδρο Μακρόν, ο οποίος αποτελεί τον πρώτο Γάλλο πρόεδρο που έχει επισκεφτεί την εταιρεία κατά τη διάρκεια της θητείας του. Πρόσφατα, ο Γάλλος πρόεδρος δήλωσε πως σκοπεύει να στηρίξει τον όμιλο στις προσπάθειές του με επίκεντρο την απανθρακοποίηση του κλάδου μεταφορών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η CMA-CGM δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα. Πέρα από το γεγονός πως υπάρχουν πρακτορεία του ομίλου τόσο στον Πειραιά όσο και στον λιμένα της Θεσσαλονίκης, ο όμιλος συμμετέχει σε κοινοπραξία που θα ελέγχει ποσοστό 67% του λιμένα της Θεσσαλονίκης μέχρι και το 2051. Στην κοινοπραξία συμμετέχει και η Belterra Investments, συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ