
Μετά από δύο χρόνια αξιολογήσεων και καθυστερήσεων λόγω της πανδημίας, μαύρος καπνός πιθανώς να βγει από την καμινάδα της ΕΕ αναφορικά με την προτεινόμενη συγχώνευση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ) και Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME).
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, οι αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ αναμένεται να ανακοινώσουν επίσημα την αντίθεσή τους στην ενοποίηση των δύο ναυπηγικών κολοσσών, όπως άλλωστε έπραξε και στην περίπτωση των Fincantieri και Chantiers de l’Atlantique στις αρχές του έτους.
Επί του παρόντος, μόνο η Κίνα, η Σιγκαπούρη και το Καζακστάν έχουν ανάψει το πράσινο φως για τη συγχώνευση, ενώ οι προθέσεις των ιαπωνικών αρχών ανταγωνισμού παραμένουν άγνωστες.
Η ΕΕ έχει εκφράσει τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς της για το γεγονός ότι μια τέτοια συγχώνευση θα μειώσει αισθητά τον ανταγωνισμό στον παγκόσμιο ναυπηγικό κλάδο. Στο επίκεντρο των συνομιλιών βρέθηκαν κατά κύριο λόγο τα LNG carriers, καθώς HHI και DSME κατέχουν ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 70%. Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, η HHI φέρεται να έχει εγγυηθεί στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές να μην αυξήσει τις τιμές ναυπήγησης LNG carriers για συγκεκριμένη χρονική περίοδο και να μοιραστεί την τεχνογνωσία της προκειμένου να βοηθήσει τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία στη ναυπήγηση μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Παρά το γεγονός ότι η αντίθεση της ΕΕ στον «γάμο» HHI-DSME δεν μπορεί επισήμως να παρεμποδίσει το deal, εντούτοις ενδεχόμενο βέτο της θα αποθαρρύνει μέρος των ευρωπαϊκών εταιρειών να προβούν σε συμφωνίες κατασκευής πλοίων με τα εν λόγω ναυπηγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ