
Σε νωχελικά επίπεδα κινείται το διεθνές εμπόριο, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (WTO). Συγκεκριμένα, η τιμή Σεπτεμβρίου του δείκτη εμπορίου αγαθών (Goods Trade Barometer) ήταν 99,5 μονάδες, κοντά στην τιμή του επιπέδου αναφοράς, που είναι ίση με 100 μονάδες.
Ωστόσο, παρότι ο δείκτης για τον Σεπτέμβριο βρέθηκε κοντά στα επίπεδα αναφοράς, συνιστά απότομη μείωση σε σύγκριση με την καταγεγραμμένη τιμή Αυγούστου, η οποία ήταν 110,4 μονάδες. Έτσι, διαφαίνεται μια τάση μείωσης του εμπορίου μέσα στο γ’ τρίμηνο του 2021. Μείωση στη ζήτηση για εισαγωγές πιθανώς θα συνεισφέρει στην αποσυμφόρηση των λιμένων, ωστόσο αδυνατεί να την εξαλείψει όσο τα επίπεδα throughput των containers παραμένουν τόσο υψηλά.
Επιπλέον, όλοι οι επιμέρους δείκτες αναφορικά με το εμπόριο αγαθών κατέγραψαν πτώση τον Σεπτέμβριο. Η πιο απότομη μείωση επήλθε στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου η έλλειψη ημιαγωγών εμπόδισε την παραγωγή οχημάτων. Αξίζει να σημειωθεί πως, παρότι όλοι οι δείκτες κατέγραψαν πτώσεις, εκείνος του εμπορίου μέσω των αερομεταφορών παρέμεινε σε αρκετά υψηλά επίπεδα (106,1 μονάδες), εξέλιξη που ο ΠΟΕ αποδίδει στην ανάδειξη των αερομεταφορών ως εναλλακτική της θαλάσσιας μεταφοράς εν μέσω της επιμένουσας λιμενικής συμφόρησης.
Υπενθυμίζεται πως ο δείκτης είχε καταγράψει ιστορικά χαμηλά το β’ τρίμηνο του 2020, οπότε και είχε διαμορφωθεί στις 84,5 μονάδες. Συνεπώς, η αύξηση κατά 22,4% που κατεγράφη το β’ τρίμηνο του 2021, σε ετήσια βάση, είναι σημαντική. Η αύξηση αυτή αποτελεί απόρροια της ανάκαμψης της ζήτησης για εισαγόμενα αγαθά, η οποία επλήγη σημαντικά το 2020, κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας Covid-19.
Τέλος, ο ΠΟΕ εκτιμά πως το διεθνές εμπόριο θα καταγράψει αύξηση 10,8% το 2021 και 4,7% το 2022.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ