
Επιβεβαιώνεται για ακόμα μία φορά ο αντίκτυπος της συμφόρησης στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, καθώς εταιρείες ένδυσης καλούνται να μεταφέρουν τα εργοστάσια παραγωγής τους σε χώρες πιο κοντά στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, όπου βρίσκεται το σημαντικότερο ποσοστό του καταναλωτικού τους κοινού.
Ειδικότερα, χώρες όπως η Τουρκία, το Μαρόκο και η Πορτογαλία συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον της εταιρείας Mango, της οποίας η παραγωγή συγκεντρώνεται κατά κύριο λόγο στην Ασία, και δη στην Κίνα και στο Βιετνάμ.
Επιπλέον, η Mango δεν είναι η μόνη εταιρεία ένδυσης που σκέφτεται να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της εκτός των ασιατικών χωρών. Ενδεικτικά, η αμερικανική εταιρεία υποδημάτων Steve Madden έχει μεταφέρει το 50% της παραγωγής της από το Βιετνάμ στη Βραζιλία και από την Κίνα στο Μεξικό. Γενικότερα, οι χώρες που αποτελούν κύρια επιλογή για εταιρείες ένδυσης είναι μεταξύ άλλων η Βουλγαρία, η Ουκρανία, η Ρουμανία, η Τσεχία, το Μαρόκο και η Τουρκία.
Σημειώνεται πως η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα δημιούργησε σημαντικούς σκοπέλους νωρίτερα μέσα στο έτος, τόσο στην Κίνα όσο και στο Βιετνάμ, οδηγώντας σε παύση της παραγωγής για εβδομάδες. Παράλληλα, η λιμενική συμφόρηση που ταλανίζει τους λιμένες της Ανατολικής Σινικής Θάλασσας, της Θάλασσας της Νότιας Κίνας αλλά και ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς λιμένες δημιουργεί επιπρόσθετα κόστη.
Τέλος, παρόλο που η Κίνα ίσως χάσει ένα κομμάτι της αγοράς παραγωγής ρούχων και υποδημάτων, σίγουρα θα συνεχίσει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη βιομηχανία ένδυσης. Το ίδιο ισχύει και για το Βιετνάμ, το οποίο ωστόσο κατέγραψε πτώση 40% στις παραγγελίες ενδυμάτων μεταξύ β’ και γ’ τριμήνου του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ