Εφοδιαστικές αλυσίδες υπό πίεση: Σε αχαρτογράφητα νερά και οι εταιρείες ένδυσης

Εφοδιαστικές αλυσίδες υπό πίεση: Σε αχαρτογράφητα νερά και οι εταιρείες ένδυσης

124
Εφοδιαστικές αλυσίδες υπό πίεση: Σε αχαρτογράφητα νερά και οι εταιρείες ένδυσης

Επιβεβαιώνεται για ακόμα μία φορά ο αντίκτυπος της συμφόρησης στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, καθώς εταιρείες ένδυσης καλούνται να μεταφέρουν τα εργοστάσια παραγωγής τους σε χώρες πιο κοντά στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, όπου βρίσκεται το σημαντικότερο ποσοστό του καταναλωτικού τους κοινού.

Ειδικότερα, χώρες όπως η Τουρκία, το Μαρόκο και η Πορτογαλία συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον της εταιρείας Mango, της οποίας η παραγωγή συγκεντρώνεται κατά κύριο λόγο στην Ασία, και δη στην Κίνα και στο Βιετνάμ.

Επιπλέον, η Mango δεν είναι η μόνη εταιρεία ένδυσης που σκέφτεται να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της εκτός των ασιατικών χωρών. Ενδεικτικά, η αμερικανική εταιρεία υποδημάτων Steve Madden έχει μεταφέρει το 50% της παραγωγής της από το Βιετνάμ στη Βραζιλία και από την Κίνα στο Μεξικό. Γενικότερα, οι χώρες που αποτελούν κύρια επιλογή για εταιρείες ένδυσης είναι μεταξύ άλλων η Βουλγαρία, η Ουκρανία, η Ρουμανία, η Τσεχία, το Μαρόκο και η Τουρκία.

Σημειώνεται πως η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα δημιούργησε σημαντικούς σκοπέλους νωρίτερα μέσα στο έτος, τόσο στην Κίνα όσο και στο Βιετνάμ, οδηγώντας σε παύση της παραγωγής για εβδομάδες. Παράλληλα, η λιμενική συμφόρηση που ταλανίζει τους λιμένες της Ανατολικής Σινικής Θάλασσας, της Θάλασσας της Νότιας Κίνας αλλά και ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς λιμένες δημιουργεί επιπρόσθετα κόστη.

Τέλος, παρόλο που η Κίνα ίσως χάσει ένα κομμάτι της αγοράς παραγωγής ρούχων και υποδημάτων, σίγουρα θα συνεχίσει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη βιομηχανία ένδυσης. Το ίδιο ισχύει και για το Βιετνάμ, το οποίο ωστόσο κατέγραψε πτώση 40% στις παραγγελίες ενδυμάτων μεταξύ β’ και γ’ τριμήνου του 2021.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.