
Οι ιαπωνικές εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), MOL Drybulk, Ltd. και Japan Engine Corporation (J-ENG) ανακοίνωσαν την υπογραφή μιας συμφωνίας συνεργασίας για τη δοκιμή ενός κινητήρα κατανάλωσης καυσίμου υδρογόνου σε ένα υπάρχον φορτηγό πλοίο που θα διαχειρίζονται οι MOL και MOL Drybulk. O κινητήρας, τον οποίο θα αναπτύξει η J-ENG, θα αποτελεί τον πρώτο στον κόσμο δίχρονο κινητήρα χαμηλών στροφών που χρησιμοποιεί ως καύσιμο υδρογόνο και προορίζεται για πλοία.
Καθώς επιταχύνονται οι παγκόσμιες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η ναυτιλιακή βιομηχανία στηρίζει και εκείνη τη μετάβαση προς νέα, φιλικά προς το περιβάλλον, καύσιμα. Στο μέλλον, οι αλυσίδες εφοδιασμού υδρογόνου αναμένεται να επεκταθούν παγκοσμίως ως αποτέλεσμα της ευρύτερης υιοθέτησης και χρήσης του υδρογόνου ως καυσίμου σε διάφορους τομείς, όπως στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και στις μετακινήσεις. Ακόμα και στον κλάδο της ποντοπόρου ναυτιλίας, το υδρογόνο ως καύσιμο συγκεντρώνει όλο και περισσότερη προσοχή ως ένα πολλά υποσχόμενο καύσιμο επόμενης γενιάς.
Η J-ENG πρόκειται να αναπτύξει τον εν λόγω καινοτόμο κινητήρα πρόωσης που θα καταναλώνει καύσιμο υδρογόνο, τον πρώτο της κατηγορίας του που θα προορίζεται για ποντοπόρα πλοία αλλά και για πλοία ακτοπλοΐας, σε συνεργασία με τις Kawasaki Heavy Industries, Ltd. και Yanmar Power Technology Co., Ltd.
O όμιλος MOL στοχεύει στην άμεση ένταξη πλοίων μηδενικών καθαρών εκπομπών στον στόλο του, προκειμένου να πετύχει τον στόχο των μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, όπως αυτός ορίζεται στο «Περιβαλλοντικό Όραμα 2.1» του ομίλου.
Φωτό: Mitsui O.S.K. Lines
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Φορτηγίδα ναυάγησε στον Κόλπο του Σουέζ με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι περίπου είκοσι, ανέφεραν τις…
Ο Ντόναλντ Τραμπ διαβεβαίωσε χθες 2 Ιουλίου ότι η κυβέρνηση του Ισραήλ είναι έτοιμη να συναινέσει στην οριστικοποίηση των όρων πρότασης για κατάπαυση του…
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ