
Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Hugo De Stoop, διευθύνων σύμβουλος της Euronav, παρουσίασε μια σύνοψη των δηλώσεών του στο πρόσφατο συνέδριο του International Chamber of Shipping (ICS) στο πλαίσιο της COP26. Οι δηλώσεις αυτές αφορούσαν κατά κύριο λόγο την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας και απευθύνονταν τόσο στους συμμετέχοντες στο συνέδριο του ICS όσο και στους παγκόσμιους ηγέτες που έλαβαν χώρα στην COP26.
Ειδικότερα, ο Hugo De Stoop υπογράμμισε την ανάγκη ξεκάθαρων και μακροπρόθεσμα σταθερών στόχων προκειμένου να επιτευχθεί η ανθρακική ουδετερότητα στον κλάδο. Στους στόχους που ο ίδιος προτείνει, καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσει η ορθή κατανάλωση καυσίμων από τα πλοία. Συγκεκριμένα, κρίνει απαραίτητη τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων που κατευθύνονται προς λιμένες που «ταλανίζονται» από τη συγκέντρωση πολλών πλοίων. Για να καταστεί εφικτός ένας τέτοιος στόχος, ναυλωτές και ναυτιλιακές εταιρείες οφείλουν να συνεργαστούν, σημειώνει ο κ. De Stoop.
Γενικότερα, τόνισε πως τα πλοία πρέπει να διατηρούν χαμηλές ταχύτητες σε περιόδους υπερπροσφοράς, καθώς αύξηση της ταχύτητας συνεπάγεται εκθετική αύξηση των εκπομπών. Παράλληλα, καθοριστική δύναται να αποβεί η επιλογή βέλτιστης διαδρομής μέσω της χρήσης της τεχνολογίας και του διαμοιρασμού πληροφοριών.
Επιπλέον, ο CEO της Euronav πρόσθεσε πως ένας διεθνής ναυτιλιακός φόρος άνθρακα αποτελεί τη μοναδική δίοδο προς την οριοθέτηση ενός «δίκαιου» αγώνα μεταξύ των καυσίμων ουδέτερου ισοζυγίου και των συμβατικών καυσίμων.
Τέλος, ο Hugo De Stoop υπογράμμισε την αναγκαιότητα άμεσης δράσης και από εδώ και στο εξής απαιτούνται πράξεις, έτσι ώστε να περιοριστούν η κλιματική κρίση και οι ολέθριες συνέπειες που αυτή επιφέρει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ