
Ο όμιλος Royal Caribbean παρουσίασε πρόσφατα μια ολοκληρωμένη στρατηγική απανθρακοποίησης, με την ονομασία «Destination Net Zero», η οποία αποτελεί ένα βήμα στο ταξίδι του ομίλου προς την επίτευξη της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Μέσω του «Destination Net Zero», ο όμιλος δεσμεύεται να θέσει επιστημονικά καθορισμένους στόχους (SBT), ώστε να επιτύχει μηδενικές καθαρές εκπομπές έως το 2050.
Συγκεκριμένα, για μια περίοδο 18-24 μηνών, η Royal Caribbean πρόκειται να αναπτύξει στόχους οι οποίοι θα επικυρωθούν από την πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi) και οι οποίοι δείχνουν στις εταιρείες πόσο πολύ αλλά και πόσο γρήγορα θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που παράγουν, ώστε να συνεισφέρουν στις προσπάθειες περιορισμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Η υλοποίηση της στρατηγικής «Destination Net Zero» περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του στόλου της εταιρείας μέσω της ναυπήγησης δεκατριών ενεργειακά αποδοτικών πλοίων που θα καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένου και του πλοίου της νέας κατηγορίας «Project Evolution», του πρώτου πλοίου του κλάδου κρουαζιέρας το οποίο θα έχει μηδενικές εκπομπές κατά την παραμονή του σε λιμάνια. Επιπλέον, περιλαμβάνει τη συνέχιση των επενδύσεων σε προγράμματα ανάπτυξης τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας, συστημάτων διαχείρισης δεδομένων και ψηφιοποίησης, την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων και εναλλακτικών λύσεων ηλεκτρικής ισχύος, καθώς και τη βελτιστοποιημένη χρήση και ενοποίηση στρατηγικών αλυσίδων εφοδιασμού στη στεριά.
Ένα από πλέον φιλόδοξα ορόσημα που έχει θέσει ο όμιλος είναι και η κατασκευή ενός κρουαζιερόπλοιου μηδενικών καθαρών εκπομπών έως το 2035, για την επίτευξη του οποίου η Royal Caribbean θα βασιστεί στη σύναψη ισχυρών συνεργασιών με διάφορες κυβερνήσεις, προμηθευτές και ναυπηγεία, προκειμένου να συμβάλει στην ανάπτυξη εναλλακτικών και ευκόλως διαθέσιμων καυσίμων και τεχνολογιών.
Η Royal Caribbean διαθέτει ένα εκτενές ιστορικό στο κομμάτι του σχεδιασμού και της λειτουργίας μερικών από τα πλέον ενεργειακά αποδοτικά πλοία παγκοσμίως, με τα νεότερα πλοία της εταιρείας να είναι κατά 20-25% πιο αποδοτικά σε σχέση με τους προκατόχους τους.
Φωτό: Joel Carrett/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ