
Εν μέσω της 26ης Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP26), η οποία υπερτονίζει την κλιματική κρίση με άμεση επίδραση στην παγκόσμια οικονομία και κατ’ επέκταση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, η INTERCARGO προέβη στις 4 Νοεμβρίου σε ανακοίνωση που αφορά τις προκλήσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η ναυτιλία στον δρόμο προς την πράσινη μετάβαση. Συγκεκριμένα, βάσει της INTERCARGO, η ναυτιλία δύναται να καταστεί ανθρακικά ουδέτερη έως το 2050, εφόσον και αν υπάρξει ταχεία πρόοδος σε ό,τι αφορά την εμπορική ανάπτυξη τεχνολογιών, καυσίμων, συστημάτων πρόωσης αλλά και σχετικών υποδομών.
Ο πρόεδρος της INTERCARGO, κ. Δημήτριος Φαφαλιός, δήλωσε πως παγκόσμια προβλήματα απαιτούν διεθνείς λύσεις. Συνεπώς, μια παγκόσμια πρόκληση, όπως εκείνη της επίτευξης ανθρακικής ουδετερότητας, απαιτεί διεθνείς λύσεις και την εμπορική ανάπτυξη αυτών των λύσεων και τη συνεργασία και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων μερών του κλάδου. Ο κ. Φαφαλιός επισημαίνει ότι είναι αναγκαία η υποστήριξη προς τον ΙΜΟ και η προτροπή προς τις κυβερνήσεις για τη λήψη μέτρων που θα διευκολύνουν την έρευνα και την ανάπτυξη σε ό,τι αφορά τεχνολογίες ουδέτερου ισοζυγίου, επιταχύνοντας τη χρήση τους.
Οι δηλώσεις του κ. Φαφαλιού ακολουθούν την επίσημη κατάθεση ενός paper, από πλευράς INTERCARGO και ICS, στο Intersessional Working Group on Reduction of Emissions from Ships του IMO, το οποίο πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα. Ουσιαστικά, το paper προτείνει μια παγκόσμια εισφορά στις ανθρακικές εκπομπές από τα πλοία. Άλλωστε, πληθώρα φορέων της ναυτιλιακής βιομηχανίας στηρίζουν την εφαρμογή μιας εισφοράς, με τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν να αξιοποιηθούν για την έρευνα και την ανάπτυξη τεχνολογιών που δύνανται να επιφέρουν λύσεις στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ