
Πρόσφατη έκθεση του Ιnternational Chamber of Shipping (ICS) σε συνεργασία με τη συμβουλευτική εταιρεία, στους τομείς ενέργειας, περιβάλλοντος και στρατηγικής, Ricardo καταδεικνύει την ανάγκη για σημαντική αύξηση των R&D επενδύσεων, με φόντο την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέχρι το 2050. Συγκεκριμένα, απαιτείται πλήρης μεταμόρφωση των συστημάτων πρόωσης που αξιοποιούνται στη ναυτιλία σε λιγότερο από τρεις δεκαετίες.
Πριν από την έναρξη της 26ης Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή, το ICS δημοσίευσε την έκθεσή του «A Zero Emission Blueprint for Shipping», στην οποία υπογραμμίζει τις απαραίτητες ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί ο ναυτιλιακός κλάδος με φόντο την ανθρακική ουδετερότητά του.
Επιπλέον, η έκθεση αποτελεί ένα blueprint για τις κυβερνήσεις και τη βιομηχανία προκειμένου να επικεντρωθούν στις επιθυμητές καινοτόμες επενδύσεις. Σε αυτήν έχουν επιλεχθεί 260 R&D projects, τα οποία κρίνονται σημαντικά στη μάχη του μετριασμού τεχνικών και συστημικών προκλήσεων, με στόχο τη μετάβαση στη ναυτιλία μηδενικού ισοζυγίου. Για τη χρηματοδότηση αυτών των projects, απαιτούνται κεφάλαια περίπου $4,4 δισ. Αξίζει να σημειωθεί πως, μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται και είκοσι projects που αφορούν το υδρογόνο, την αμμωνία και την ενέργεια που προκύπτει από την αξιοποίηση μπαταριών.
Πάντως, οι εκκλήσεις της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας για τη δημιουργία ταμείου Έρευνας και Ανάπτυξης είναι διαρκείς και από το 2019 έχει προταθεί η δημιουργία ενός τέτοιου ταμείου, με σκοπό την εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που προέρχονται από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες. Η πρόταση, η οποία θα λάβει έγκριση σε προσεχή συνάντηση στον ΙΜΟ αμέσως μετά την COP26, προβλέπει τη χρηματοδότηση του ταμείου από τις ναυτιλιακές εταιρείες διεθνώς με περίπου $5 δισ. κατά την προσεχή δεκαετία.
Εν κατακλείδι, όπως υπογραμμίζει ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS, έγκειται στις κυβερνήσεις και στον ΙΜΟ να αναλάβουν δράση και να δείξουν τα ηγετικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ