
Πρόσφατη έκθεση του Ιnternational Chamber of Shipping (ICS) σε συνεργασία με τη συμβουλευτική εταιρεία, στους τομείς ενέργειας, περιβάλλοντος και στρατηγικής, Ricardo καταδεικνύει την ανάγκη για σημαντική αύξηση των R&D επενδύσεων, με φόντο την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέχρι το 2050. Συγκεκριμένα, απαιτείται πλήρης μεταμόρφωση των συστημάτων πρόωσης που αξιοποιούνται στη ναυτιλία σε λιγότερο από τρεις δεκαετίες.
Πριν από την έναρξη της 26ης Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή, το ICS δημοσίευσε την έκθεσή του «A Zero Emission Blueprint for Shipping», στην οποία υπογραμμίζει τις απαραίτητες ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί ο ναυτιλιακός κλάδος με φόντο την ανθρακική ουδετερότητά του.
Επιπλέον, η έκθεση αποτελεί ένα blueprint για τις κυβερνήσεις και τη βιομηχανία προκειμένου να επικεντρωθούν στις επιθυμητές καινοτόμες επενδύσεις. Σε αυτήν έχουν επιλεχθεί 260 R&D projects, τα οποία κρίνονται σημαντικά στη μάχη του μετριασμού τεχνικών και συστημικών προκλήσεων, με στόχο τη μετάβαση στη ναυτιλία μηδενικού ισοζυγίου. Για τη χρηματοδότηση αυτών των projects, απαιτούνται κεφάλαια περίπου $4,4 δισ. Αξίζει να σημειωθεί πως, μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται και είκοσι projects που αφορούν το υδρογόνο, την αμμωνία και την ενέργεια που προκύπτει από την αξιοποίηση μπαταριών.
Πάντως, οι εκκλήσεις της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας για τη δημιουργία ταμείου Έρευνας και Ανάπτυξης είναι διαρκείς και από το 2019 έχει προταθεί η δημιουργία ενός τέτοιου ταμείου, με σκοπό την εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που προέρχονται από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες. Η πρόταση, η οποία θα λάβει έγκριση σε προσεχή συνάντηση στον ΙΜΟ αμέσως μετά την COP26, προβλέπει τη χρηματοδότηση του ταμείου από τις ναυτιλιακές εταιρείες διεθνώς με περίπου $5 δισ. κατά την προσεχή δεκαετία.
Εν κατακλείδι, όπως υπογραμμίζει ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS, έγκειται στις κυβερνήσεις και στον ΙΜΟ να αναλάβουν δράση και να δείξουν τα ηγετικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την επίτευξη των κλιματικών στόχων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ