
Η Κίνα αύξησε κατά ένα εκατομμύριο τόνους και πλέον την ημερήσια παραγωγή άνθρακα, με φόντο τα προβλήματα στην ηλεκτροδότηση, την ώρα που οι ηγέτες του κόσμου διαπραγματεύονται σκληρά στην COP26 για να καταλήξουν σε συμφωνία ώστε να σωθεί ο πλανήτης από την «καταστροφική» υπερθέρμανση.
Με την παγκόσμια οικονομία να ανακάμπτει, η Κίνα υφίσταται πλήγμα από την απογείωση του κόστους των πρώτων υλών, ιδίως του άνθρακα, που συνεισφέρει το 60% στο ενεργειακό μείγμα της χώρας.
Η κατάσταση αυτή ανάγκασε πολλούς ηλεκτροπαραγωγικούς σταθμούς να λειτουργούν στο ρελαντί, παρά τη μεγάλη ζήτηση, αναγκάζοντας να προχωρήσουν σε ελεγχόμενες διακοπές της ηλεκτροδότησης και ανεβάζοντας αλματωδώς το κόστος παραγωγής για τις επιχειρήσεις.
Για να ανακουφίσουν την πίεση, οι αρχές ενέκριναν την τελευταία εβδομάδα να ανοίξουν ξανά ορυχεία άνθρακα. Η κίνηση αυτή καταγράφεται με φόντο την υπόσχεση του κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα αρχίσουν να μειώνονται από τη χώρα του πριν από το 2030.
Από τα μέσα Οκτωβρίου, η ημερήσια παραγωγή άνθρακα ξεπέρασε τους 11,5 εκατ. τόνους, ανέφερε την Κυριακή η ισχυρή υπηρεσία κεντρικού σχεδιασμού, η NDRC. Πρόκειται για αύξησή της κατά 1,1 εκατ. τόνους από τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Τον περασμένο μήνα, η NDRC δεν απέκλεισε το να παρέμβει για να μειωθεί η τιμή του άνθρακα.
Η υπηρεσία «θα καταφύγει σε όλα τα απαραίτητα μέσα (…) να επανέλθουν οι τιμές του άνθρακα σε λογικό φάσμα», ανέφερε, χωρίς να διευκρινίσει πάντως ποια μέτρα εξέταζε.
Την ίδια ώρα, στην COP26 διεξάγονται συνομιλίες με σκοπό να συμφωνηθούν πιο φιλόδοξοι στόχοι ως προς τη μείωση των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη.
Ο κινέζος πρόεδρος είναι ανάμεσα στους μεγάλους απόντες του διεθνούς ραντεβού αυτού, στο οποίο περιορίστηκε να στείλει απλά μια γραπτή τοποθέτηση.
Είναι η χώρα του τόσο αυτή που εξορύσσει τη μεγαλύτερη ποσότητα άνθρακα στον κόσμο, όσο και αυτή που κάνει τις μεγαλύτερες εκπομπές διοξειδίου άνθρακα στον πλάνήτη. Ωστόσο, η Κίνα είναι επίσης η χώρα που κάνει τις πιο μεγάλες επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια τα τελευταία χρόνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ