
Ενδιαφέροντα είναι τα όσα παρουσιάζονται στον οικονομικό απολογισμό της GasLog Partners για τις προοπτικές της αγοράς των LNG carriers.
Πιο συγκεκριμένα, στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η παγκόσμια ζήτηση για LNG το γ’ τρίμηνο άγγιξε τους 92 εκατ. τόνους, σύμφωνα με το Poten & Partners
Group, έναντι 85 εκατ. τόνων το γ’ τρίμηνο του 2020. Η αύξηση αυτή κατά 8% οδηγήθηκε κυρίως από τις αγορές της Ασίας και της Νότιας Αμερικής. Η αυξημένη ζήτηση στην Ασία το γ’ τρίμηνο κυρίως οφείλεται στις χαμηλές θερμοκρασίες, στην επαναποθήκευση αποθεμάτων και στην οικονομική ανάκαμψη που έλαβε δραστηριότητα το εν λόγω χρονικό διάστημα. Την ίδια ώρα, η ζήτηση της Νότιας Αμερικής παρουσίασε άνοδο, καθώς η υδροηλεκτρική παραγωγή ήταν μειωμένη και ο χειμώνας πιο ψυχρός συγκριτικά με τον μέσο όρο.
Από την άλλη, η ανάπτυξη της προσφοράς προήλθε κυρίως από τις ΗΠΑ. Ειδικότερα, η αμερικανική παραγωγή το γ’ τρίμηνο αυξήθηκε κατά 11 εκατ. τόνους ή κατά 157% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ωστόσο, στην ανακοίνωση της GasLog σημειώνεται ότι η σημαντική αυτή αύξηση της προσφοράς αντισταθμίστηκε από μειώσεις από χώρες της λεκάνης του Ατλαντικού, συμπεριλαμβανομένων των Τρινιντάντ, Νορβηγίας, Αγκόλας, Νιγηρίας και Αλγερίας.
Στο μέτωπο της ναυλαγοράς, σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons που επικαλείται η GasLog, οι spot ναύλοι για TFDE LNG carriers άγγιξαν τα $58.000/ημέρα το γ’ τρίμηνο, καταγράφοντας 38% αύξηση συγκριτικά με τα μέσα επίπεδα ναύλων των $42.000/ημέρα το γ’ τρίμηνο του 2020. Οι ναύλοι επωφελήθηκαν από την αυξημένη ζήτηση της Ασίας, την αυξημένη προσφορά των ΗΠΑ και τις καθυστερήσεις στις διελεύσεις LNG carriers από τη διώρυγα του Παναμά, τονίζεται.
Το orderbook κινείται στο 20% του υφιστάμενου στόλου, ήτοι 130 LNG carriers (στοιχεία Poten έως 26 Οκτωβρίου). Οι παραγγελίες εντός 2021 είναι 53 έναντι 34 καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας, τα κέρδη άγγιξαν τα $26,5 εκατ. το γ’ τρίμηνο έναντι κερδών $11,9 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2020 (ετήσια αύξηση 123%), ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν από τα $72,8 εκατ. στα $80,5 εκατ.
Φωτό: Gaslog
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ