
Με πρωτοβουλία του Προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κου Βασίλη Κορκίδη, πραγματοποιήθηκε, στον χώρο του Ε.Β.Ε.Π., σύσκεψη στην οποία έλαβαν μέρος: ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης (ΔΝΕ), κ. Αντώνιος Βενιέρης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Φορτηγών Ελευθέρας Ζώνης Πειραιά και Τελωνείων (ΣΙΑΦΕΖΠΤ), κ.
Παναγιώτης Τεγρέλης, ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών (ΠΣΕΕΟΜ), κ. Νίκος Κοττάκης, και τα προεδρεία της ΕΝΕΠΕΜ και του ΣΥΝΕΔΕΠ.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να ζητηθεί:
1. Η παρέμβαση του Υπουργού για επείγουσα συνάντηση των Σωματείων Εργαζομένων με την Cosco – PCT S.A., στο πλαίσιο της έναρξης ενός ουσιαστικού διαλόγου, με στόχο την άμεση επαναλειτουργία του εμπορικού λιμένα του Πειραιά.
2. Η δημιουργία μιας μικτής Επιτροπής, που θα συνεδριάζει από κοινού, για θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας, με τη συμμετοχή εκπροσώπωνεργαζομένων και εργοδοτών και του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛ.ΙΝ.Υ.Α.Ε.), ως επίσημου Φορέα των Κοινωνικών Εταίρων.
3. Η ανακοίνωση από την πλευρά της Cosco – PCT S.A. για αποζημίωση και αποκατάσταση της οικογένειας του άτυχου λιμενεργάτη.
Στην κοινή επιστολή, που συνυπέγραψαν οι συμμετέχοντες φορείς των παραγωγικών τάξεων, τονίζεται, μεταξύ άλλων, η καθοριστική σημασία της παρέμβασης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δεδομένου ότι, στην παρούσα συγκυρία, η αγορά ασφυκτιά, με τα εμπορεύματα προς εισαγωγή και εξαγωγή να βρίσκονται παγιδευμένα εξ αιτίας της απεργιακής κατάστασης και έναν μεγάλο αριθμό πλοίων να βρίσκεται είτε σε κατάσταση αναμονής, είτε παράκαμψης του λιμανιού του Πειραιά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς, αλλά και την αποστολή εξαγώγιμων προϊόντων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, εξ αιτίας της κατάστασης, υφίσταται κίνδυνος να παρουσιαστούν σοβαρές ελλείψεις στην αγορά αλλά και επιβάρυνσης του τελικού κόστους των αγαθών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ