
Με πρωτοβουλία του Προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κου Βασίλη Κορκίδη, πραγματοποιήθηκε, στον χώρο του Ε.Β.Ε.Π., σύσκεψη στην οποία έλαβαν μέρος: ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης (ΔΝΕ), κ. Αντώνιος Βενιέρης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Φορτηγών Ελευθέρας Ζώνης Πειραιά και Τελωνείων (ΣΙΑΦΕΖΠΤ), κ.
Παναγιώτης Τεγρέλης, ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών (ΠΣΕΕΟΜ), κ. Νίκος Κοττάκης, και τα προεδρεία της ΕΝΕΠΕΜ και του ΣΥΝΕΔΕΠ.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να ζητηθεί:
1. Η παρέμβαση του Υπουργού για επείγουσα συνάντηση των Σωματείων Εργαζομένων με την Cosco – PCT S.A., στο πλαίσιο της έναρξης ενός ουσιαστικού διαλόγου, με στόχο την άμεση επαναλειτουργία του εμπορικού λιμένα του Πειραιά.
2. Η δημιουργία μιας μικτής Επιτροπής, που θα συνεδριάζει από κοινού, για θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας, με τη συμμετοχή εκπροσώπωνεργαζομένων και εργοδοτών και του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛ.ΙΝ.Υ.Α.Ε.), ως επίσημου Φορέα των Κοινωνικών Εταίρων.
3. Η ανακοίνωση από την πλευρά της Cosco – PCT S.A. για αποζημίωση και αποκατάσταση της οικογένειας του άτυχου λιμενεργάτη.
Στην κοινή επιστολή, που συνυπέγραψαν οι συμμετέχοντες φορείς των παραγωγικών τάξεων, τονίζεται, μεταξύ άλλων, η καθοριστική σημασία της παρέμβασης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δεδομένου ότι, στην παρούσα συγκυρία, η αγορά ασφυκτιά, με τα εμπορεύματα προς εισαγωγή και εξαγωγή να βρίσκονται παγιδευμένα εξ αιτίας της απεργιακής κατάστασης και έναν μεγάλο αριθμό πλοίων να βρίσκεται είτε σε κατάσταση αναμονής, είτε παράκαμψης του λιμανιού του Πειραιά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς, αλλά και την αποστολή εξαγώγιμων προϊόντων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, εξ αιτίας της κατάστασης, υφίσταται κίνδυνος να παρουσιαστούν σοβαρές ελλείψεις στην αγορά αλλά και επιβάρυνσης του τελικού κόστους των αγαθών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ