
Με αφορμή την εκκίνηση αναλύσεών της της αγοράς των αερομεταφορών, η VesselsValue δημοσίευσε έκθεση στην οποία αναλύει τους λόγους που την ώθησαν στη συγκεκριμένη επέκταση στο τοπίο των αναλύσεων αλλά και τις διαφορές μεταξύ της ναυτιλιακής βιομηχανίας και εκείνης των αερομεταφορών.
Ένας εκ των κυριότερων λόγων της επέκτασης είναι η ολοένα αυξανόμενη μεταβλητότητα που επικρατεί στην αγορά των αερομεταφορών. Συγκεκριμένα, η εν λόγω αγορά διανύει περίοδο αβεβαιότητας, όπου τόσο η ζήτηση όσο και τα κέρδη και η αξία των αεροπλάνων κυμαίνονται σε ιδιαίτερα ασταθή επίπεδα. Η εικόνα αυτή εντάθηκε λόγω της πανδημίας Covid-19, αναδεικνύοντας την ανάγκη του κλάδου για καθημερινή και ενδελεχή ανάλυση δεδομένων.
Επιπλέον, η ανάγκη αυτή καθίσταται περαιτέρω επιτακτική, καθώς πληθώρα συναλλαγών στις αερομεταφορές δεν γίνονται ευρέως γνωστές. Ακόμα και όταν γίνονται γνωστές, η αξία τους μπορεί να μη δημοσιεύεται ή να μη δύναται να αξιοποιηθεί για σκοπούς εκτίμησης, καθώς αντανακλά όρους χρηματοδοτικής μίσθωσης ή χρηματοδότησης που κρατούνται κρυφοί.
Παράλληλα, η βιομηχανία των αερομεταφορών παρουσιάζει ομοιότητες σε σχέση με τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, τόσο τα αεροπλάνα όσο και τα πλοία απαιτούν υπέρογκες επενδύσεις και αποτελούν μέσα για την εκπλήρωση μεταφορών, είτε ανθρώπων είτε αγαθών. Η οικονομική ζωή τους κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 25 έτη και οι δύο βιομηχανίες χαρακτηρίζονται από κυκλικότητα.
Ωστόσο, τα σημάδια της πανδημίας παραμένουν ιδιαίτερα εμφανή στην αξία των αεροπλάνων. Τα Boeing 777, που, λόγω της τάξης μεγέθους τους και των αποστάσεων που διανύουν, καθίστανται συγκρίσιμα με τα Capesize πλοία, έχουν απολέσει το 8,6% της αξίας τους από τις αρχές του έτους. Συγκεκριμένα, αποτιμώνται στα $59,3 εκατ. Αντιθέτως, τα Capesizes, ως απόρροια της εξαίρετης ναυλαγοράς που απολαμβάνουν εδώ και πολλούς μήνες, αποτιμώνται στα $49,4 εκατ., 45,4% περισσότερο από ό,τι στις αρχές του έτους. Παρόμοιες συγκρίσεις με παρόμοια αποτελέσματα μπορούν να γίνουν και για μικρότερα αεροπλάνα και πλοία.
Ακόμη, ο εμπορικός στόλος Widebody και Narrowbody αεροπλάνων, συγκρίσιμος με σχεδόν τον συνολικό στόλο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αποτιμήθηκε στα $1,37 τρισ. στις 21 Οκτωβρίου. Σε αυτόν συμπεριλαμβάνονται ο ενεργός στόλος, αλλά και τα υπό κατασκευή αεροπλάνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ