
Η είδηση ότι ένας από τους μεγαλύτερους θαλάσσιους μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο αναμένεται να αποκλείσει από τις υπηρεσίες του ορισμένους πελάτες, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και κάποιες εταιρείες διαμεταφοράς (forwarders), θα μπορούσε να εκληφθεί ως κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης από την πλευρά της εταιρείας τακτικών γραμμών στην αγορά και ως άρνηση παροχής υπηρεσιών, υποστηρίζει η Ένωση Διαμεταφορέων Clecat.
Η γενική διευθύντρια της Clecat, κ. Nicolette van der Jagt, δήλωσε στο The Loadstar ότι οι εταιρείες τακτικών γραμμών ήδη, κατά κάποιον τρόπο, αρνούνται την παροχή μεταφορικών υπηρεσιών σε διαμεταφορείς, γεγονός το οποίο αποτελεί μια μορφή διάκρισης. «Το μερίδιο αγοράς των συμμαχιών στην αγορά των τακτικών γραμμών είναι πολύ μεγάλο. Είναι μια αγορά με υψηλή συγκέντρωση, στην οποία οι παίκτες έχουν σημαντική ισχύ. Αναρωτιέμαι σε ποιο βαθμό αυτό [άρνηση παροχής υπηρεσιών] αποτελεί κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους. Θα το εξετάσουμε και θα δούμε αν μπορούμε να το αναδείξουμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή», ανέφερε.
Σύμφωνα με την Clecat, η Maersk εισέρχεται στην αγορά διαμεταφορέων από μια θέση ισχύος. Η κ. Van der Jagt σημείωσε ότι τα μέλη της ένωσης διαμεταφορέων αναφέρουν εδώ και αρκετό καιρό ότι οι εταιρείες τακτικών γραμμών πίεζαν τους διαμεταφορείς να συμφωνήσουν ότι θα αναλάβουν οι ίδιες την ενδοχώρια μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων ως προϋπόθεση για την αποδοχή του φορτίου τους.
Επιπροσθέτως, διαμεταφορείς στην Αυστραλία και τώρα στην Ευρώπη φοβούνται ότι οι εταιρείες τακτικών γραμμών τούς αναγκάζουν να παραδίδουν εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες αναφορικά με τους πελάτες τους προτού αποκτήσουν πρόσβαση στις υπηρεσίες μεταφοράς των εταιρειών, δίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στους θαλάσσιους μεταφορείς ζωτικής σημασίας πληροφορίες που αργότερα θα μπορούσαν να
χρησιμοποιηθούν από αυτούς προκειμένου να μεταφέρουν απευθείας τα φορτία των πελατών των διαμεταφορέων.
Από την πλευρά της η Maersk αρνήθηκε ότι έχει βάλει στο στόχαστρο τους διαμεταφορείς, με έναν εκπρόσωπό της να δηλώνει στο The Loadstar ότι: «Η εταιρεία [Maersk] αναπτύσσει συνεχώς λύσεις για την τρέχουσα δύσκολη κατάσταση της αγοράς, τόσο για τους διαμεταφορείς όσο και για υπόλοιπους χρήστες».
Τέλος, ο εκπρόσωπος της εταιρείας πρόσθεσε ότι η Maersk αυτή τη στιγμή διαπραγματεύεται συμβόλαια με πελάτες και, δεδομένων των συνθηκών, γνωρίζει ότι δεν μπορεί να προσφέρει την απαιτούμενη χωρητικότητα σε όλους όσοι τη χρειάζονται. Ως εκ τούτου, η εταιρεία δίνει μεγαλύτερη προτεραιότητα σε αυτούς που θα αξιοποιήσουν τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες που προσφέρει η Maersk κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού, υποστήριξε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ