Μaersk: Κατηγορίες για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά

Μaersk: Κατηγορίες για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά

103
Μaersk: Κατηγορίες για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά

Η είδηση ότι ένας από τους μεγαλύτερους θαλάσσιους μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο αναμένεται να αποκλείσει από τις υπηρεσίες του ορισμένους πελάτες, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και κάποιες εταιρείες διαμεταφοράς (forwarders), θα μπορούσε να εκληφθεί ως κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης από την πλευρά της εταιρείας τακτικών γραμμών στην αγορά και ως άρνηση παροχής υπηρεσιών, υποστηρίζει η Ένωση Διαμεταφορέων Clecat.

Η γενική διευθύντρια της Clecat, κ. Nicolette van der Jagt, δήλωσε στο The Loadstar ότι οι εταιρείες τακτικών γραμμών ήδη, κατά κάποιον τρόπο, αρνούνται την παροχή μεταφορικών υπηρεσιών σε διαμεταφορείς, γεγονός το οποίο αποτελεί μια μορφή διάκρισης. «Το μερίδιο αγοράς των συμμαχιών στην αγορά των τακτικών γραμμών είναι πολύ μεγάλο. Είναι μια αγορά με υψηλή συγκέντρωση, στην οποία οι παίκτες έχουν σημαντική ισχύ. Αναρωτιέμαι σε ποιο βαθμό αυτό [άρνηση παροχής υπηρεσιών] αποτελεί κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους. Θα το εξετάσουμε και θα δούμε αν μπορούμε να το αναδείξουμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή», ανέφερε.

Σύμφωνα με την Clecat, η Maersk εισέρχεται στην αγορά διαμεταφορέων από μια θέση ισχύος. Η κ. Van der Jagt σημείωσε ότι τα μέλη της ένωσης διαμεταφορέων αναφέρουν εδώ και αρκετό καιρό ότι οι εταιρείες τακτικών γραμμών πίεζαν τους διαμεταφορείς να συμφωνήσουν ότι θα αναλάβουν οι ίδιες την ενδοχώρια μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων ως προϋπόθεση για την αποδοχή του φορτίου τους.

Επιπροσθέτως, διαμεταφορείς στην Αυστραλία και τώρα στην Ευρώπη φοβούνται ότι οι εταιρείες τακτικών γραμμών τούς αναγκάζουν να παραδίδουν εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες αναφορικά με τους πελάτες τους προτού αποκτήσουν πρόσβαση στις υπηρεσίες μεταφοράς των εταιρειών, δίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στους θαλάσσιους μεταφορείς ζωτικής σημασίας πληροφορίες που αργότερα θα μπορούσαν να

χρησιμοποιηθούν από αυτούς προκειμένου να μεταφέρουν απευθείας τα φορτία των πελατών των διαμεταφορέων.

Από την πλευρά της η Maersk αρνήθηκε ότι έχει βάλει στο στόχαστρο τους διαμεταφορείς, με έναν εκπρόσωπό της να δηλώνει στο The Loadstar ότι: «Η εταιρεία [Maersk] αναπτύσσει συνεχώς λύσεις για την τρέχουσα δύσκολη κατάσταση της αγοράς, τόσο για τους διαμεταφορείς όσο και για υπόλοιπους χρήστες».

Τέλος, ο εκπρόσωπος της εταιρείας πρόσθεσε ότι η Maersk αυτή τη στιγμή διαπραγματεύεται συμβόλαια με πελάτες και, δεδομένων των συνθηκών, γνωρίζει ότι δεν μπορεί να προσφέρει την απαιτούμενη χωρητικότητα σε όλους όσοι τη χρειάζονται. Ως εκ τούτου, η εταιρεία δίνει μεγαλύτερη προτεραιότητα σε αυτούς που θα αξιοποιήσουν τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες που προσφέρει η Maersk κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού, υποστήριξε.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.