
Οι νέες παραγγελίες πλοίων πολλαπλών χρήσεων (multipurpose vessels ‒ MPV) δεν αναμένεται να φτάσουν στα προ πανδημίας επίπεδα φέτος, σε αντίθεση βέβαια με τους κλάδους των bulkers και των containerships, σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή της η Drewry.
Οι ιδιοκτήτες MPV είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για νέες επενδύσεις και τηρούν στάση αναμονής. Άλλωστε, η συγκεκριμένη αγορά είναι niche αγορά και οι ιδιοκτήτες αυτών των πλοίων παραγγέλνουν προκειμένου να αντικαταστήσουν ένα άλλο πλοίο ή έχοντας κατά νου ένα συγκεκριμένο project.
Η Drewry σημειώνει ακόμα ότι η αγορά δέχεται σημαντικές πιέσεις τα τελευταία δέκα χρόνια και σε ορισμένες περιπτώσεις οι ναύλοι δεν επαρκούν για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων των εταιρειών διαχείρισης. Πέραν αυτού, τα ναυπηγεία έχουν κυριολεκτικά γεμίσει με παραγγελίες bulkers και containerships, οπότε, και να υπήρχε η διάθεση ή η ρευστότητα από πλευράς ιδιοκτητών MPV για παραγγελίες, τα ναυπηγεία δεν θα ήταν σε θέση να εξυπηρετήσουν κάτι τέτοιο.
Αλλά και οι διαλύσεις, από την άλλη, καταγράφουν μειωμένη δραστηριότητα το 2021 και σχεδόν μηδενική το γ΄ τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Drewry, οι διαλύσεις MPV θα είναι μειωμένες και το 2022.
Μεσοπρόθεσμα η Drewry εκτιμά ότι ο στόλος θα παρουσιάζει σημάδια μείωσης, καθώς, δεδομένων των περιβαλλοντικών κανονισμών, οι διαλύσεις θα αυξηθούν, ενώ οι όποιες παραδόσεις δεν θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν το τονάζ που θα εξέλθει της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ