
H νορβηγική ναυτιλιακή MPC Container Ships (MPCC) ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών τη σύναψη συμφωνίας για την πώληση έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι $135 εκατ. Μετά την ολοκλήρωση της πώλησης των εν λόγω πλοίων, η μέση χωρητικότητα των οποίων φτάνει τα 1.200 TEUs (από 1.000 έως 1.500 TEUs), ο στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 68 containerships.
Με αυτή την κίνηση, η MPCC, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε, επιδιώκει να βελτιστοποιήσει τη σύνθεση του στόλου της αλλά και να εκμεταλλευτεί τις ιστορικά υψηλές τιμές που επικρατούν στη δευτερογενή αγορά των πλοίων μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα, η εταιρεία, την προηγούμενη περίοδο (β΄ τρίμηνο), προέβη και στη μακροχρόνια ναύλωση επτά ακόμα containerships σε ιδιαίτερα ελκυστικούς ναύλους. Ως άμεση συνέπεια των ενεργειών αυτών, που καταδεικνύουν τη συνεχιζόμενη αυξητική πορεία της ναυλαγοράς, το ανεξόφλητο EBITDA που αναμένεται να εισρεύσει στα ταμεία της εταιρείας ξεπερνά τα $700 εκατ.
Επιπροσθέτως, η MPCC συμφώνησε μια νέα εγγυημένη πιστωτική διευκόλυνση ύψους $180 εκατ. με την Εμπορική Τράπεζα του Αμβούργου (HCOB). Η διευκόλυνση περιλαμβάνει δάνειο $130 εκατ. καθώς και μια ανακυκλούμενη πιστωτική διευκόλυνση ύψους $50 εκατ.
Κατά το δ΄ τρίμηνο, η MPCC σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την ανωτέρω τραπεζική διευκόλυνση, μαζί με μέρος των εσόδων από τις συμφωνημένες πωλήσεις πλοίων, ούτως ώστε να χρηματοδοτήσει την εν εξελίξει απόκτηση της DNB, καθώς και για να αποπληρώσει εκκρεμείς ομολογιακές οφειλές ύψους $204 εκατ.
Στόχος των παραπάνω ενεργειών είναι να διαμορφωθεί ένα νέο χρηματοδοτικό σχήμα, το οποίο θα προσδώσει στην εταιρεία υψηλή ευελιξία στην κατανομή κεφαλαίου αλλά και στιβαρές βάσεις για την εφαρμογή μιας βιώσιμης μερισματικής πολιτικής. Σε αυτό το πλαίσιο, μετά την αποπληρωμή του ομολογιακού δανείου και την επιτυχή παράδοση των πωληθέντων πλοίων κατά το δ΄ τρίμηνο του 2021, η εταιρεία αναμένει να εισέλθει σε μια νέα εποχή μερισματικής πολιτικής προς τους μετόχους. Ήδη από το α΄ τρίμηνο του 2022 η MPCC εκτιμά ότι έως και το 75% των καθαρών κερδών της θα διανεμηθεί ως μέρισμα ή/και για την επαναγορά μετοχών.
Φωτό: Vidar Nordli-Mathisen/ Unspalsh
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με ανακοίνωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ