
«Τα φετινά Χριστούγεννα δεν ακυρώνονται», υποστηρίζει ο έμπειρος ναυτιλιακός αναλυτής Lars Jensen σε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση που έκανε σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει, οι υφιστάμενες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού έχουν οδηγήσει σε υπερβολικά πρωτοσέλιδα στον Τύπο, τα οποία εγείρουν τον φόβο και δίνουν την εντύπωση μιας καταστροφικής εορταστικής περιόδου, η οποία θα μαστίζεται από άδεια ράφια και ουρές έξω από τα μαγαζιά, προκειμένου οι καταναλωτές να προμηθευτούν τα βασικά αγαθά.
Σε αντίθεση με αυτή την κοντόφθαλμη ανάλυση, ο Lars Jensen προτείνει να διατηρήσουμε την αίσθηση της προοπτικής. Σε παγκόσμιο επίπεδο, 15,2 εκατ. TEUs μεταφέρθηκαν τον φετινό Αύγουστο, ήτοι 620.000 TEUs περισσότερα από τον Αύγουστο του 2019, πριν από την πανδημία. Ειδικότερα, στη Βόρεια Αμερική εισήχθησαν περί τα 2,9 εκατ. TEUs, 340.000 ΤΕUs περισσότερα σε σύγκριση με το 2019. Αντίστοιχα στην Ευρώπη οι εισαγωγές έφτασαν επίσης τα 2,9 εκατ. TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 50.000 TEUs πάλι σε σχέση με το 2019. Ως εκ τούτου, λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, δεν υπάρχει έλλειψη στη μεταφορά φορτίων, αν και σίγουρα οι εισαγωγείς θα επιθυμούσαν τη μεταφορά ακόμα περισσότερων εμπορευμάτων.
Όπως σημειώνει ο Lars Jensen, χρειάζεται να έχουμε κατά νου ότι τα προϊόντα μπορεί να έχουν αποσταλεί αλλά τη δεδομένη στιγμή να είναι «κολλημένα» σε κάποιο στάδιο της αλυσίδας εφοδιασμού που σχετίζεται με την ενδοχώρια μετακίνησή τους από το τερματικό στην αποθήκη ή από εκεί προς το κατάστημα.
Ακόμα και στο μείζον ζήτημα για το αν θα υπάρξουν άδεια ράφια, ο έμπειρος αναλυτής υποστηρίζει ότι και αυτό θα εξαρτηθεί από την οπτική του καθενός. Εάν οι καταναλωτές είναι πολύ συγκεκριμένοι στον τύπο του προϊόντος που θέλουν να αγοράσουν, ενδεχομένως να χρειαστεί να περιμένουν λίγο περισσότερο προκειμένου αυτό να είναι διαθέσιμο, ωστόσο αν οι καταναλωτές είναι λιγότερο εκλεκτικοί, καταλήγει, θα υπάρχουν πολλά διαθέσιμα προϊόντα ενόψει των Χριστουγέννων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ