
«Τα φετινά Χριστούγεννα δεν ακυρώνονται», υποστηρίζει ο έμπειρος ναυτιλιακός αναλυτής Lars Jensen σε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση που έκανε σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει, οι υφιστάμενες προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού έχουν οδηγήσει σε υπερβολικά πρωτοσέλιδα στον Τύπο, τα οποία εγείρουν τον φόβο και δίνουν την εντύπωση μιας καταστροφικής εορταστικής περιόδου, η οποία θα μαστίζεται από άδεια ράφια και ουρές έξω από τα μαγαζιά, προκειμένου οι καταναλωτές να προμηθευτούν τα βασικά αγαθά.
Σε αντίθεση με αυτή την κοντόφθαλμη ανάλυση, ο Lars Jensen προτείνει να διατηρήσουμε την αίσθηση της προοπτικής. Σε παγκόσμιο επίπεδο, 15,2 εκατ. TEUs μεταφέρθηκαν τον φετινό Αύγουστο, ήτοι 620.000 TEUs περισσότερα από τον Αύγουστο του 2019, πριν από την πανδημία. Ειδικότερα, στη Βόρεια Αμερική εισήχθησαν περί τα 2,9 εκατ. TEUs, 340.000 ΤΕUs περισσότερα σε σύγκριση με το 2019. Αντίστοιχα στην Ευρώπη οι εισαγωγές έφτασαν επίσης τα 2,9 εκατ. TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 50.000 TEUs πάλι σε σχέση με το 2019. Ως εκ τούτου, λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, δεν υπάρχει έλλειψη στη μεταφορά φορτίων, αν και σίγουρα οι εισαγωγείς θα επιθυμούσαν τη μεταφορά ακόμα περισσότερων εμπορευμάτων.
Όπως σημειώνει ο Lars Jensen, χρειάζεται να έχουμε κατά νου ότι τα προϊόντα μπορεί να έχουν αποσταλεί αλλά τη δεδομένη στιγμή να είναι «κολλημένα» σε κάποιο στάδιο της αλυσίδας εφοδιασμού που σχετίζεται με την ενδοχώρια μετακίνησή τους από το τερματικό στην αποθήκη ή από εκεί προς το κατάστημα.
Ακόμα και στο μείζον ζήτημα για το αν θα υπάρξουν άδεια ράφια, ο έμπειρος αναλυτής υποστηρίζει ότι και αυτό θα εξαρτηθεί από την οπτική του καθενός. Εάν οι καταναλωτές είναι πολύ συγκεκριμένοι στον τύπο του προϊόντος που θέλουν να αγοράσουν, ενδεχομένως να χρειαστεί να περιμένουν λίγο περισσότερο προκειμένου αυτό να είναι διαθέσιμο, ωστόσο αν οι καταναλωτές είναι λιγότερο εκλεκτικοί, καταλήγει, θα υπάρχουν πολλά διαθέσιμα προϊόντα ενόψει των Χριστουγέννων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ