
Σε αυξημένα επίπεδα κινήθηκαν οι διαλύσεις πλοίων τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους, βάσει δεδομένων της VesselsValue. Συγκεκριμένα, 304 πλοία (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) πωλήθηκαν σε γιάρδες διάλυσης, σημειώνοντας αύξηση 30% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και είχαν διαμορφωθεί στα 234. Είναι το δεύτερο συνεχόμενο έτος όπου καταγράφεται αύξηση των διαλύσεων σε επίπεδο εννιαμήνου, καθώς το 2019 οι διαλύσεις είχαν ανέλθει σε 190.
Σημειώνεται πως η εικόνα αυξημένων διαλύσεων οφείλεται πρωτίστως στα δεξαμενόπλοια, καθώς 213 tankers «αποχαιρέτισαν» τους ιδιοκτήτες τους την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 (70,1% των συνολικών διαλύσεων), αριθμός αυξημένος κατά 310% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Η «έξαρση» των διαλύσεων δεξαμενόπλοιων αντανακλά την αποδυναμωμένη ναυλαγορά τους, με τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς να επιτάσσουν μείωση της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του στόλου.
Επιπλέον, αυξημένες εμφανίστηκαν και οι διαλύσεις gas carriers, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 24 πλοία, σε σύγκριση με τα μόλις έξι που είχαν πωληθεί προς διάλυση την αντίστοιχη περίοδο το 2020.
Αντιθέτως, μείωση σημειώθηκε στις διαλύσεις bulkers και containerships την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, συγκεκριμένα κατά 44% και 86% αντίστοιχα. Πενήντα έξι bulkers και 11 containerships εξήλθαν του παγκόσμιου στόλου την υπό εξέταση περίοδο.
Σε ό,τι αφορά την αξία των διαλύσεων την υπό εξέταση περίοδο, αυτή ανήλθε σε $1,55 δισ., σημειώνοντας άνοδο 64% σε σύγκριση με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου το 2020, βάσει της VesselsValue. Η μέση αξία των προς διάλυση πλοίων (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) διαμορφώθηκε στα $5,1 εκατ., αυξημένη κατά 26,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο ένα έτος πριν, αντανακλώντας τις αυξημένες τιμές χάλυβα που καταγράφονται μέσα στο 2021.
Φωτό:Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ο κύριος και η κυρία Λασκαρίδη επέλεξαν να τιμήσουν αυτή τη σπουδαία προσφορά σας με ένα συμβολικό δώρο, την κατασκευή ενός ειδικού ρολογιού ελληνικής…
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KASTOS» παρέλαβε πρόσφατα η Oceangold Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Συγκεκριμένα, βάσει ανακοίνωσης του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα την απόφασή του για επιβολή δασμών τουλάχιστον 25% στις εισαγωγές από αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της…
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ