
Σε αυξημένα επίπεδα κινήθηκαν οι διαλύσεις πλοίων τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους, βάσει δεδομένων της VesselsValue. Συγκεκριμένα, 304 πλοία (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) πωλήθηκαν σε γιάρδες διάλυσης, σημειώνοντας αύξηση 30% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και είχαν διαμορφωθεί στα 234. Είναι το δεύτερο συνεχόμενο έτος όπου καταγράφεται αύξηση των διαλύσεων σε επίπεδο εννιαμήνου, καθώς το 2019 οι διαλύσεις είχαν ανέλθει σε 190.
Σημειώνεται πως η εικόνα αυξημένων διαλύσεων οφείλεται πρωτίστως στα δεξαμενόπλοια, καθώς 213 tankers «αποχαιρέτισαν» τους ιδιοκτήτες τους την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 (70,1% των συνολικών διαλύσεων), αριθμός αυξημένος κατά 310% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Η «έξαρση» των διαλύσεων δεξαμενόπλοιων αντανακλά την αποδυναμωμένη ναυλαγορά τους, με τις ισορροπίες ζήτησης και προσφοράς να επιτάσσουν μείωση της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του στόλου.
Επιπλέον, αυξημένες εμφανίστηκαν και οι διαλύσεις gas carriers, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 24 πλοία, σε σύγκριση με τα μόλις έξι που είχαν πωληθεί προς διάλυση την αντίστοιχη περίοδο το 2020.
Αντιθέτως, μείωση σημειώθηκε στις διαλύσεις bulkers και containerships την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, συγκεκριμένα κατά 44% και 86% αντίστοιχα. Πενήντα έξι bulkers και 11 containerships εξήλθαν του παγκόσμιου στόλου την υπό εξέταση περίοδο.
Σε ό,τι αφορά την αξία των διαλύσεων την υπό εξέταση περίοδο, αυτή ανήλθε σε $1,55 δισ., σημειώνοντας άνοδο 64% σε σύγκριση με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου το 2020, βάσει της VesselsValue. Η μέση αξία των προς διάλυση πλοίων (bulkers, tankers, containerships, gas carriers) διαμορφώθηκε στα $5,1 εκατ., αυξημένη κατά 26,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο ένα έτος πριν, αντανακλώντας τις αυξημένες τιμές χάλυβα που καταγράφονται μέσα στο 2021.
Φωτό:Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ