
Τα υψηλότερα επίπεδα εδώ και πολλούς μήνες κατέγραψαν οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Η ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά LNG υποκινείται από τις ενεργειακές ανάγκες της Ευρώπης και της Ασίας, με το αέριο να έχει καταγράψει τιμές άνευ προηγουμένου τις τελευταίες εβδομάδες.
Ειδικότερα, η ημερήσια ναύλωση ενός TFDE (tri-fuel diesel-electric) πλοίου, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κυβικών μέτρων, για παράδοση σε λιμένες του Ειρηνικού διαμορφώθηκε στα $76.000/ημέρα την Τρίτη 5 Οκτωβρίου, βάσει δεδομένων του Spark Commodities. Τα επίπεδα αυτά είχαν να καταγραφούν από τον Φεβρουάριο του 2021. Επιπλέον, για τον ίδιο τύπο πλοίου και μεταφορές στον Ατλαντικό, οι ναύλοι ανήλθαν στα $67.750/ημέρα, η υψηλότερη τιμή τους από τον Αύγουστο.
Όπως ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος του Spark, η αύξηση των ναύλων αποδίδεται στην ελλιπή προσφορά πλοίων, καθώς τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται υπό συμβόλαια χρονοναύλωσης, οπότε και δεν δραστηριοποιούνται στη spot αγορά. Ο ίδιος σημειώνει πως, επί του παρόντος, τα προθεσμιακά συμβόλαια επί ναύλου (FFAs) για παράδοση τον Δεκέμβριο τελούν υπό διαπραγμάτευση πέριξ των $136.000/ημέρα.
Υπενθυμίζεται πως η ναυλαγορά LNG είχε κυμανθεί σε παρόμοια επίπεδα την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Ωστόσο, μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου του 2020 είχαν αυξηθεί στα $122.000/ημέρα, προτού εκτιναχθούν στα $250.000/ημέρα στα μέσα Ιανουαρίου του 2021.
Αξίζει να σημειωθεί πως περαιτέρω αύξηση των ναύλων για τη μεταφορά LNG θα επηρεάσει και τις τιμές των φορτίων αυτών καθαυτών. Επί του παρόντος, η αξία ενός τυπικού φορτίου 3,4 τρισ. btu για παράδοση στη Βόρεια Ασία τον Νοέμβριο ανέρχεται περίπου στα $135 εκατ.
Ωστόσο, πηγές από την αγορά LNG αναφέρουν πως η διαθεσιμότητα πλοίων δεν αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για την αγορά, επειδή πολλά πλοία βρίσκονται σε συμβόλαια ετήσιας χρονοναύλωσης. Τα συμβόλαια αυτά αποτελούν απόρροια της προνοητικότητας εταιρειών, οι οποίες, αναμένοντας την εκτόξευση των ναύλων, εξασφάλισαν εκ των προτέρων τα πλοία αυτά σε χαμηλότερα ναύλα. Έτσι, εξασφάλισαν παράλληλα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
Φωτό: STR/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ