
Τα υψηλότερα επίπεδα εδώ και πολλούς μήνες κατέγραψαν οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Η ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά LNG υποκινείται από τις ενεργειακές ανάγκες της Ευρώπης και της Ασίας, με το αέριο να έχει καταγράψει τιμές άνευ προηγουμένου τις τελευταίες εβδομάδες.
Ειδικότερα, η ημερήσια ναύλωση ενός TFDE (tri-fuel diesel-electric) πλοίου, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κυβικών μέτρων, για παράδοση σε λιμένες του Ειρηνικού διαμορφώθηκε στα $76.000/ημέρα την Τρίτη 5 Οκτωβρίου, βάσει δεδομένων του Spark Commodities. Τα επίπεδα αυτά είχαν να καταγραφούν από τον Φεβρουάριο του 2021. Επιπλέον, για τον ίδιο τύπο πλοίου και μεταφορές στον Ατλαντικό, οι ναύλοι ανήλθαν στα $67.750/ημέρα, η υψηλότερη τιμή τους από τον Αύγουστο.
Όπως ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος του Spark, η αύξηση των ναύλων αποδίδεται στην ελλιπή προσφορά πλοίων, καθώς τα περισσότερα από αυτά βρίσκονται υπό συμβόλαια χρονοναύλωσης, οπότε και δεν δραστηριοποιούνται στη spot αγορά. Ο ίδιος σημειώνει πως, επί του παρόντος, τα προθεσμιακά συμβόλαια επί ναύλου (FFAs) για παράδοση τον Δεκέμβριο τελούν υπό διαπραγμάτευση πέριξ των $136.000/ημέρα.
Υπενθυμίζεται πως η ναυλαγορά LNG είχε κυμανθεί σε παρόμοια επίπεδα την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Ωστόσο, μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου του 2020 είχαν αυξηθεί στα $122.000/ημέρα, προτού εκτιναχθούν στα $250.000/ημέρα στα μέσα Ιανουαρίου του 2021.
Αξίζει να σημειωθεί πως περαιτέρω αύξηση των ναύλων για τη μεταφορά LNG θα επηρεάσει και τις τιμές των φορτίων αυτών καθαυτών. Επί του παρόντος, η αξία ενός τυπικού φορτίου 3,4 τρισ. btu για παράδοση στη Βόρεια Ασία τον Νοέμβριο ανέρχεται περίπου στα $135 εκατ.
Ωστόσο, πηγές από την αγορά LNG αναφέρουν πως η διαθεσιμότητα πλοίων δεν αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για την αγορά, επειδή πολλά πλοία βρίσκονται σε συμβόλαια ετήσιας χρονοναύλωσης. Τα συμβόλαια αυτά αποτελούν απόρροια της προνοητικότητας εταιρειών, οι οποίες, αναμένοντας την εκτόξευση των ναύλων, εξασφάλισαν εκ των προτέρων τα πλοία αυτά σε χαμηλότερα ναύλα. Έτσι, εξασφάλισαν παράλληλα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
Φωτό: STR/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ