
Οι προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων παρουσιάζονται, μεταξύ άλλων, στον οικονομικό απολογισμό της Tsakos Energy Navigation.
Πιο συγκεκριμένα, στη σχετική ανακοίνωση της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας τονίζεται ότι «η αναμενόμενη ευθυγράμμιση της αγοράς των δεξαμενόπλοιων με αυτές των containerships και bulkers αρχίζει να σχηματοποιείται». Την ίδια ώρα τονίζεται ότι η πολυαναμενόμενη συνέχιση των αεροπορικών ταξιδιών και η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας θέτουν τις βάσεις για την «απογείωση» της αγοράς των δεξαμενόπλοιων. Στο ίδιο πλαίσιο, καταγράφεται αυξημένη δραστηριότητα από τελικούς καταναλωτές και μεγάλες επιχειρήσεις, γεγονός που θα οδηγήσει σε σταθερότερους ναύλους για όλους τους τύπους δεξαμενόπλοιων καθώς οδεύουμε προς τους χειμερινούς μήνες. Ευοίωνο σημάδι για την αγορά αποτελεί επίσης η αυξημένη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων, τονίζεται στην ανακοίνωση της εταιρείας.
Παράλληλα, οι βασικές συνθήκες που διαμορφώνουν εν πολλοίς την αγορά είναι ευνοϊκές: το χαμηλό orderbook, οι αυξημένες τιμές ανακύκλωσης πλοίων και η δημιουργία διυλιστηρίων σε απομακρυσμένες περιοχές. Καθώς τα μέτρα ενάντια στην Covid χαλαρώνουν, θετικές είναι οι εκτιμήσεις για τη ζήτηση πετρελαίου. Ειδικότερα εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. βαρέλια/ημέρα, βοηθούμενη κυρίως από τις εισαγωγές της Κίνας και της Ινδίας. «Υπάρχουν επίσης σημάδια ότι το εμπόριο πετρελαϊκών παραγώγων αρχίζει να αναβιώνει», επισημαίνεται ακόμη στην ανακοίνωση της Tsakos Energy Navigation.
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, παρά τις σημαντικές προκλήσεις της αγοράς το α΄ εξάμηνο, τα έσοδα ανήλθαν σε $275,4 εκατ., ενώ οι ζημιές περιορίστηκαν σημαντικά, στα $18,7 εκατ.
Στο μέτωπο της ανανέωσης του στόλου της, η Tsakos Energy Navigation υπέγραψε τον Σεπτέμβριο συμφωνία για την κατασκευή τεσσάρων έως έξι Aframax δεξαμενόπλοιων διπλού καυσίμου LNG, τα οποία θα χρονοναυλωθούν από oil majors.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ