
Την κατάσταση στην αγορά ξηρών φορτίων τους τελευταίους μήνες ‒συγκεκριμένα του άνθρακα και του σιδηρομεταλλεύματος‒ όπως και τις συνιστώσες που τη διαμόρφωσαν παρουσίασε η εταιρεία αναλύσεων MEPS στις 27 Σεπτεμβρίου του 2021.
Από τη μία, η αγορά σιδηρομεταλλεύματος διανύει περίοδο μεταβλητότητας τον τελευταίο καιρό, έπειτα από ένα ράλι αύξησης των τιμών, το οποίο κορυφώθηκε στο α΄ εξάμηνο του έτους. Η τότε αύξηση στις τιμές iron ore αποδίδεται στη ζήτηση της Κίνας και στην ελλιπή προσφορά Αυστραλίας και Βραζιλίας. Πλέον, όμως, οι τιμές iron ore fines έχουν μειωθεί κατά 50% σε σύγκριση με την κορύφωσή τους τον Μάιο, όπως αναφέρει η MEPS. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην αλλαγή αυτή φέρεται να έχει διαδραματίσει το Πεκίνο, το οποίο έχει επιβάλει σημαντικούς περιορισμούς στην εγχώρια παραγωγή χάλυβα, σε μια προσπάθεια να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει.
Από την άλλη, η αγορά άνθρακα, συγκεκριμένα εκείνη του μεταλλουργικού άνθρακα, δείχνει σημάδια άνθησης. Καθώς οι πολιτικές εντάσεις μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας οδήγησαν σε απαγόρευση των εισαγωγών αυστραλιανού άνθρακα στην ασιατική χώρα, τα κινεζικά ορυχεία αναγκάστηκαν να στραφούν στην εγχώρια παραγωγή και στη διεθνή αγορά, εκτός Αυστραλίας, για τα απαιτούμενα φορτία. Ταυτόχρονα, οι Αυστραλοί παραγωγοί διοχέτευσαν τα φορτία τους σε άλλες χώρες της ανατολικής Ασίας και της Ευρώπης. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτές οι εξελίξεις ευνόησαν τη ναυτιλία, καθώς κατεγράφη αύξηση των τονομιλίων, οδηγώντας σε περισσότερες ναυλώσεις bulk carriers.
Τέλος, η MEPS αναφέρει πως οι προοπτικές της αγοράς χάλυβα δεν είναι θετικές, ειδικά υπό τη σκιά των αυξανόμενων κρουσμάτων της μετάλλαξης Δέλτα της πανδημίας. Έτσι, η μεσοπρόθεσμη εκτίμηση της εταιρείας είναι πως οι τιμές χάλυβα θα οδηγηθούν προς τα κάτω.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ