
Η κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών και logistics A.P. Moller-Maersk, σύμφωνα με δελτίο Τύπου που εξέδωσε, ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας για την πώληση της θυγατρικής της εταιρείας Maersk Container Industry (MCI), που δραστηριοποιείται στην αγορά κατασκευής εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων (reefer containers), στην κινεζική εταιρεία China International Marine Containers Ltd. (CIMC). Η αξία της συναλλαγής, σύμφωνα με το ανακοινωθέν, έφτασε τα $987,3 εκατ. και αφορά την εξ ολοκλήρου εξαγορά της εταιρείας και των περιουσιακών της στοιχείων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται το εργοστάσιο κατασκευής εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων στο Qingdao της Κίνας καθώς και των εγκαταστάσεων Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) και μηχανικών δοκιμών που διατηρεί η εταιρεία στο Tinglev της Δανίας.
Η MCI ιδρύθηκε από τη Maersk το 1991, αποτελώντας μέρος της εταιρείας για περισσότερο από τριάντα χρόνια. Με την πάροδο των χρόνων, η MCI μετατράπηκε σε μια επιχείρηση που εστιάζει εξ ολοκλήρου στην κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων, ενώ το 2020 αποτέλεσε την πιο κερδοφόρα χρονιά της εταιρείας από την ίδρυσή της.
Στόχος της CIMC είναι να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της MCI στην αγορά κατασκευής reefer εμπορευματοκιβωτίων, αυξάνοντας περαιτέρω τις πωλήσεις και τις επενδύσεις στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Μaersk για τον στόλο και τις στρατηγικές επενδύσεις της Maersk, κ. Henriette Hallberg Thygesen, με αφορμή την πώληση της MCI, δήλωσε: «Πιστεύουμε ότι στην CIMC βρήκαμε τον κατάλληλο μακροπρόθεσμο ιδιοκτήτη της MCI. Η αποεπένδυση αυτή αποτελεί μέρος του επιχειρησιακού μετασχηματισμού της A.P. Moller-Maersk, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται η εστίαση στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και υπηρεσιών logistics, προκειμένου να δημιουργείται αξία για τους πελάτες της εταιρείας κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Τέλος, η συμφωνία για την πώληση της MCI αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το 2022, αφού λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές. Μέχρι την ολοκλήρωσή της, η CIMC και η MCI θα λειτουργούν ως ξεχωριστές εταιρείες, ενώ μετά το πέρας αυτής, σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν τη συνεργασία τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ