
Μειωμένες αναμένονται οι εξαγωγές ζάχαρης της Ινδίας, καθώς οι μύλοι διστάζουν να προβούν σε συμβόλαια με εξαγωγείς, αποφεύγοντας να διοχετεύσουν φορτία στις διεθνείς αγορές, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Η διστακτικότητα αυτή οφείλεται στο ράλι ανόδου που παρουσιάζουν οι εγχώριες τιμές ζάχαρης στην Ινδία, οι οποίες έχουν φτάσει σε υψηλά τετραετίας, ωθώντας ταυτόχρονα σε αύξηση τη διαφορά εγχώριων και παγκόσμιων τιμών.
Οι εγχώριες τιμές κατέγραψαν αύξηση 13% μέσα σε δύο μήνες, φτάνοντας τις 36.900 ρουπίες/τόνο, η μεγαλύτερη τιμή από τον Νοέμβριο του 2017. Αξίζει να σημειωθεί πως οι εξαγωγείς ζάχαρης προσφέρουν στους μύλους 31.500 ρουπίες/τόνο για ακατέργαστη ζάχαρη και 32.000 ρουπίες/τόνο για λευκή ζάχαρη.
Φορτία ζάχαρης από την Ινδία έχουν τη δυνατότητα να ανακουφίσουν την παγκόσμια προσφορά, που βασίζεται στα φορτία της Βραζιλίας, τα οποία αναμένεται να μειωθούν. Ωστόσο, μέχρι στιγμής έχουν υπογραφεί συμβόλαια για την εξαγωγή 1,2 εκατ. τόνων ζάχαρης για το εμπορικό έτος 2021/2022, το οποίο ξεκινά την 1η Οκτωβρίου. Τα περισσότερα από αυτά υπεγράφησαν τον Αύγουστο, όταν οι εγχώριες τιμές βρίσκονταν σε φυσιολογικά επίπεδα.
Ωστόσο, οι μύλοι δεν ενδιαφέρονται για νέα συμβόλαια εξαγωγών, όταν η δραστηριοποίηση στην εγχώρια αγορά αποφέρει μεγαλύτερη κερδοφορία.
Και η αβεβαιότητα συνεχίζεται, καθώς η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει την προτεινόμενη τιμή για τα ζαχαροκάλαμα, δηλαδή την ελάχιστη τιμή που οι μύλοι είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν στους παραγωγούς. Καθώς πλησιάζουν εκλογές στη χώρα, η προτεινόμενη αυτή τιμή αναμένεται να είναι αυξημένη.
Τέλος, ακόμα και υπό το παρόν πλαίσιο, οι εξαγωγές ζάχαρης της Ινδίας θα μπορούσαν να ανέλθουν σε άνω των 5 εκατ. τόνων το επόμενο εμπορικό έτος. Άλλωστε, τα ελλιπή φορτία στην παγκόσμια αγορά θα οδηγήσουν σε άνοδο των τιμών, που, σε συνδυασμό με τη διόρθωση των εγχώριων τιμών λόγω αυξημένης προσφοράς το νέο εμπορικό έτος, θα οδηγήσουν στο να καταστεί κερδοφόρα η εξαγωγή ζάχαρης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Συνεχίζονται οι ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της ενέργειας και των commodities, με μία ακόμα συμφωνία να ολοκληρώνεται. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Anglo American,…
Η Ιαπωνία συνιστά μια χώρα με έντονη βιομηχανική δραστηριότητα και, ως εκ τούτου, η οικονομία της στηρίζεται σε σημαντικό βαθμό στις εξαγωγές της. Η…
Καθώς τα βιοκαύσιμα κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως βιώσιμη επιλογή για την πρόωση των πλοίων, οι συνεργασίες μεταξύ κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών και ενεργειακών κολοσσών αυξάνονται,…
Με γνώμονα την ενίσχυση της ασφάλειας στις θάλασσες, το World Shipping Council (WSC) προέβη πρόσφατα στην ανάληψη μιας σημαντικής πρωτοβουλίας για την πρόληψη των…
Στα 8,1 δισ. ευρώ, αυξήθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα του Κρατικού Προϋπολογισμού στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι…
Η επίσημη επίσκεψη του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στο Ηνωμένο Βασίλειο ολοκληρώθηκε με κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Βρετανό πρωθυπουργό. Οι δύο ηγέτες…
Σε ισχύ βρίσκεται απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, καθώς σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ