
Μειωμένες αναμένονται οι εξαγωγές ζάχαρης της Ινδίας, καθώς οι μύλοι διστάζουν να προβούν σε συμβόλαια με εξαγωγείς, αποφεύγοντας να διοχετεύσουν φορτία στις διεθνείς αγορές, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Η διστακτικότητα αυτή οφείλεται στο ράλι ανόδου που παρουσιάζουν οι εγχώριες τιμές ζάχαρης στην Ινδία, οι οποίες έχουν φτάσει σε υψηλά τετραετίας, ωθώντας ταυτόχρονα σε αύξηση τη διαφορά εγχώριων και παγκόσμιων τιμών.
Οι εγχώριες τιμές κατέγραψαν αύξηση 13% μέσα σε δύο μήνες, φτάνοντας τις 36.900 ρουπίες/τόνο, η μεγαλύτερη τιμή από τον Νοέμβριο του 2017. Αξίζει να σημειωθεί πως οι εξαγωγείς ζάχαρης προσφέρουν στους μύλους 31.500 ρουπίες/τόνο για ακατέργαστη ζάχαρη και 32.000 ρουπίες/τόνο για λευκή ζάχαρη.
Φορτία ζάχαρης από την Ινδία έχουν τη δυνατότητα να ανακουφίσουν την παγκόσμια προσφορά, που βασίζεται στα φορτία της Βραζιλίας, τα οποία αναμένεται να μειωθούν. Ωστόσο, μέχρι στιγμής έχουν υπογραφεί συμβόλαια για την εξαγωγή 1,2 εκατ. τόνων ζάχαρης για το εμπορικό έτος 2021/2022, το οποίο ξεκινά την 1η Οκτωβρίου. Τα περισσότερα από αυτά υπεγράφησαν τον Αύγουστο, όταν οι εγχώριες τιμές βρίσκονταν σε φυσιολογικά επίπεδα.
Ωστόσο, οι μύλοι δεν ενδιαφέρονται για νέα συμβόλαια εξαγωγών, όταν η δραστηριοποίηση στην εγχώρια αγορά αποφέρει μεγαλύτερη κερδοφορία.
Και η αβεβαιότητα συνεχίζεται, καθώς η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει την προτεινόμενη τιμή για τα ζαχαροκάλαμα, δηλαδή την ελάχιστη τιμή που οι μύλοι είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν στους παραγωγούς. Καθώς πλησιάζουν εκλογές στη χώρα, η προτεινόμενη αυτή τιμή αναμένεται να είναι αυξημένη.
Τέλος, ακόμα και υπό το παρόν πλαίσιο, οι εξαγωγές ζάχαρης της Ινδίας θα μπορούσαν να ανέλθουν σε άνω των 5 εκατ. τόνων το επόμενο εμπορικό έτος. Άλλωστε, τα ελλιπή φορτία στην παγκόσμια αγορά θα οδηγήσουν σε άνοδο των τιμών, που, σε συνδυασμό με τη διόρθωση των εγχώριων τιμών λόγω αυξημένης προσφοράς το νέο εμπορικό έτος, θα οδηγήσουν στο να καταστεί κερδοφόρα η εξαγωγή ζάχαρης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ