
Η κατάσταση που επικρατεί στη ναυλαγορά των dry το 2021 είναι λίγο πολύ γνωστή και οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές bulk carriers έχουν κάθε λόγο να αισιοδοξούν, μετά από αρκετά χρόνια πιεσμένων ναύλων.
Καθώς οι αποστάσεις των ταξιδιών των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αυξάνονται, ως απόρροια και της συμφόρησης στα λιμάνια, οι spot ναύλοι σημειώνουν άνοδο και η τάση αυτή θα διατηρηθεί τουλάχιστον έως το τέλος του έτους, σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO στην εβδομαδιαία ανάλυσή της.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι οι spot ναύλοι για τη μεταφορά iron ore από τη δυτική Αυστραλία στο Qingdao της Κίνας ήταν αυξημένοι κατά 163%, στα $21,82/τόνο, στις 28 Σεπτεμβρίου σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν. Για κάθε Capesize που μεταφέρει 200.000 τόνους iron ore, η παραπάνω αύξηση των ναύλων αντιστοιχούσε σε αύξηση των εσόδων από τα $1,66 εκατ. σε $4,36 εκατ. στις 28 Σεπτεμβρίου 2021, εξηγεί η BIMCO.
Oι αντίστοιχοι ναύλοι για το δρομολόγιο Tubarão (Βραζιλία)-Qingdao καταγράφουν ετήσια αύξηση 112% και αύξηση 174% από αρχές του έτους, στα $43,2/τόνο. Ο αριθμός αυτός είναι ο υψηλότερος από τον Δεκέμβριο του 2009. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υψηλότεροι spot ναύλοι που καταγράφηκαν ποτέ για τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία στην Κίνα ήταν στα $108,75/τόνο τον Ιούνιο του 2008.
Οι αυξημένοι ναύλοι ωθούν προς τα επάνω και τα κέρδη για τη μεταφορά iron ore στις παραπάνω δύο διαδρομές. Στις 24 Σεπτεμβρίου, τα κέρδη TCE για ένα Capesize ηλικίας 11 ετών που μεταφέρει iron ore μεταξύ Αυστραλίας και Κίνας έφτασαν στα $66.567/ημέρα, σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO.
Η αύξηση αυτή των ναύλων, βέβαια, ενισχύεται και από τις νέες συμφωνίες. Σύμφωνα με την Commodore Research, την εβδομάδα έως τις 24 Σεπτεμβρίου, καταγράφηκαν οκτώ ναυλώσεις bulkers για μεταφορά iron ore από την Αυστραλία στην Κίνα και έξι για τη μεταφορά iron ore από τη Βραζιλία στην Κίνα. Σύμφωνα με τον κ. Sand, επικεφαλής ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, «ο αυξημένος αριθμός spot fixtures από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς iron ore του κόσμου ξεκάθαρα παρέχει στήριξη στην αγορά των dry, ιδιαίτερα στην αγορά των Capesizes, καθώς οι εξαγωγές από Βραζιλία και Αυστραλία αποτελούν τη μερίδα του λέοντος της συνολικής ζήτησης για Capesizes».
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι οι κινεζικές εισαγωγές iron ore είναι μειωμένες μέχρι στιγμής και το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου κατέγραψαν πτώση 1,6%. Οι εισαγωγές από την Αυστραλία ήταν κατά 3,3% μειωμένες, στους 460,1 εκατ. τόνους, ενώ αντίθετα οι βραζιλιάνικες εξαγωγές κατέγραψαν αύξηση 6,2%, στους 147,3 εκατ. τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ