Φτερά στα κέρδη των Capesizes από τη θαλάσσια μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος

Φτερά στα κέρδη των Capesizes από τη θαλάσσια μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος

402
Φτερά στα κέρδη των Capesizes από τη θαλάσσια μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος

Η κατάσταση που επικρατεί στη ναυλαγορά των dry το 2021 είναι λίγο πολύ γνωστή και οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές bulk carriers έχουν κάθε λόγο να αισιοδοξούν, μετά από αρκετά χρόνια πιεσμένων ναύλων.

Καθώς οι αποστάσεις των ταξιδιών των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αυξάνονται, ως απόρροια και της συμφόρησης στα λιμάνια, οι spot ναύλοι σημειώνουν άνοδο και η τάση αυτή θα διατηρηθεί τουλάχιστον έως το τέλος του έτους, σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO στην εβδομαδιαία ανάλυσή της.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι οι spot ναύλοι για τη μεταφορά iron ore από τη δυτική Αυστραλία στο Qingdao της Κίνας ήταν αυξημένοι κατά 163%, στα $21,82/τόνο, στις 28 Σεπτεμβρίου σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν. Για κάθε Capesize που μεταφέρει 200.000 τόνους iron ore, η παραπάνω αύξηση των ναύλων αντιστοιχούσε σε αύξηση των εσόδων από τα $1,66 εκατ. σε $4,36 εκατ. στις 28 Σεπτεμβρίου 2021, εξηγεί η BIMCO.

Oι αντίστοιχοι ναύλοι για το δρομολόγιο Tubarão (Βραζιλία)-Qingdao καταγράφουν ετήσια αύξηση 112% και αύξηση 174% από αρχές του έτους, στα $43,2/τόνο. Ο αριθμός αυτός είναι ο υψηλότερος από τον Δεκέμβριο του 2009. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υψηλότεροι spot ναύλοι που καταγράφηκαν ποτέ για τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία στην Κίνα ήταν στα $108,75/τόνο τον Ιούνιο του 2008.

Οι αυξημένοι ναύλοι ωθούν προς τα επάνω και τα κέρδη για τη μεταφορά iron ore στις παραπάνω δύο διαδρομές. Στις 24 Σεπτεμβρίου, τα κέρδη TCE για ένα Capesize ηλικίας 11 ετών που μεταφέρει iron ore μεταξύ Αυστραλίας και Κίνας έφτασαν στα $66.567/ημέρα, σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO.

Η αύξηση αυτή των ναύλων, βέβαια, ενισχύεται και από τις νέες συμφωνίες. Σύμφωνα με την Commodore Research, την εβδομάδα έως τις 24 Σεπτεμβρίου, καταγράφηκαν οκτώ ναυλώσεις bulkers για μεταφορά iron ore από την Αυστραλία στην Κίνα και έξι για τη μεταφορά iron ore από τη Βραζιλία στην Κίνα. Σύμφωνα με τον κ. Sand, επικεφαλής ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, «ο αυξημένος αριθμός spot fixtures από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς iron ore του κόσμου ξεκάθαρα παρέχει στήριξη στην αγορά των dry, ιδιαίτερα στην αγορά των Capesizes, καθώς οι εξαγωγές από Βραζιλία και Αυστραλία αποτελούν τη μερίδα του λέοντος της συνολικής ζήτησης για Capesizes».

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι οι κινεζικές εισαγωγές iron ore είναι μειωμένες μέχρι στιγμής και το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου κατέγραψαν πτώση 1,6%. Οι εισαγωγές από την Αυστραλία ήταν κατά 3,3% μειωμένες, στους 460,1 εκατ. τόνους, ενώ αντίθετα οι βραζιλιάνικες εξαγωγές κατέγραψαν αύξηση 6,2%, στους 147,3 εκατ. τόνους.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.