H αμερικανική ζήτηση για πετρελαϊκά παράγωγα και ο αντίκτυπος στα product tankers

H αμερικανική ζήτηση για πετρελαϊκά παράγωγα και ο αντίκτυπος στα product tankers

230
H αμερικανική ζήτηση για πετρελαϊκά παράγωγα και ο αντίκτυπος στα product tankers

Στις εισαγωγές παραγώγων πετρελαίου των ΗΠΑ επικεντρώνεται η BIMCO σε έκθεσή της την Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου. Βάσει της έκθεσης, η ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαϊκών παραγώγων οδήγησε σε αύξηση 25,9% στις εισαγωγές των ΗΠΑ την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2021 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020. Συνολικά, ο όγκος των εισαχθέντων φορτίων πετρελαϊκών προϊόντων ανήλθε σε 26,1 εκατ. τόνους. Πάντως, οι εισαγωγές διαμορφώθηκαν σε επίπεδα 19,1% χαμηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο το 2019.

1

Επιπλέον, ενδιαφέρον παρουσιάζει το πώς διαμορφώθηκαν οι εισαγωγές των ΗΠΑ από τους κύριους εμπορικούς εταίρους τους. Συγκεκριμένα, οι εμπορευματικές ροές από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ αποκαταστάθηκαν σε σημαντικό βαθμό και ήταν 8,2% λιγότερες την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2021 (10,6 εκατ. τόνοι) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Το λιμάνι του Ρότερνταμ βρέθηκε στην κορυφή, καθώς μέσω αυτού απεστάλησαν στις ΗΠΑ 3,3 εκατ. τόνοι πετρελαϊκών παραγώγων την υπό εξέταση περίοδο.

Παράλληλα, οι εξαγωγείς προϊόντων πετρελαίου της Ασίας έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν, καθώς οι εμπορευματικές ροές πετρελαϊκών παραγώγων από ασιατικές χώρες προς τις ΗΠΑ ανήλθαν σε 7,7 εκατ. τόνους τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραμάτισαν Νότια Κορέα (1,7 εκατ. τόνοι), Ινδία (1,4 εκατ. τόνοι) και Σαουδική Αραβία (1,3 εκατ. τόνοι). Αξίζει να σημειωθεί πως Ευρώπη και Ασία αντιστοιχούν στο 70% των εισαγωγών των ΗΠΑ την υπό εξέταση περίοδο.

«Χαμένη» της υπόθεσης εμφανίζεται η Ρωσία, της οποίας οι εξαγωγές πετρελαϊκών παραγώγων προς τις ΗΠΑ διαμορφώθηκαν στους 1,7 εκατ. τόνους την υπό εξέταση περίοδο, 38,2% λιγότερες από το 2019.

Ωστόσο, η ανάκαμψη των εμπορευματικών ροών Ευρώπης και ΗΠΑ δεν αντανακλάται με την ίδια ένταση στη ναυλαγορά των product tankers, με τους ναύλους να βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με το 2020. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αποδυναμωμένης ναυλαγοράς αποτελούν τα clean MR1 tankers, καθώς τα κέρδη στη διαδρομή Ρότερνταμ-Νέα Υόρκη άγγιξαν χαμηλά επταετίας και στις 17 Σεπτεμβρίου διαμορφώθηκαν σε μόλις $613/ημέρα. Αξίζει να σημειωθεί πως, μέσα στο 2021, τα κέρδη των MR1 tankers δεν έχουν ξεπεράσει καμία ημέρα τα $11.000/ημέρα, αντίθετα με το 2020, οπότε και κατά μέσο όρο είχαν διαμορφωθεί στα $13.315/ημέρα.

2

Τέλος, η ανάκαμψη της ζήτησης για πετρελαϊκά παράγωγα στις ΗΠΑ είναι ισχυρότερη από αυτήν της εγχώριας παραγωγής πετρελαίου. Καθώς οι αναταραχές που προκάλεσε ο τυφώνας Άιντα επηρέασαν την παραγωγική ικανότητα των εγχώριων διυλιστηρίων, η εγχώρια ζήτηση αναγκάστηκε να στραφεί σε φορτία της διεθνούς αγοράς. Τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Σεπτεμβρίου, τα προϊόντα που εισήχθησαν στις ΗΠΑ ανήλθαν σε 20,3 εκατ. βαρέλια/ημέρα, εκ των οποίων τα 9,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα ήταν βενζίνη. Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί 12,7% αύξηση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2020 και μόλις 3% μείωση σε σχέση με την υπό εξέταση περίοδο το 2019.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.