
Ο όμιλος Wärtsilä ανέπτυξε ένα σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για πλοία που περιλαμβάνει φορητές μπαταρίες ‒οι οποίες είναι ενσωματωμένες σε containers‒ και το οποίο επιτρέπει σε πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας να επιχειρούν με μηδενικές εκπομπές. Στην πρώτη παραγγελία, η οποία αφορά τρεις μονάδες του εν λόγω συστήματος, προχώρησε η ολλανδική εταιρεία ZES (Zero Emission Services) BV, η οποία ιδρύθηκε το 2020 από την ING Bank, την Engie, το λιμάνι του Ρότερνταμ και τη Wärtsilä, με τα δύο πρώτα containers να έχουν παραδοθεί από τον περασμένο Ιούνιο.
Οι μπαταρίες έχουν εγκατασταθεί σε ένα containership εσωτερικής ναυσιπλοΐας, χωρητικότητας 104 TEUs, στο οποίο έγιναν ειδικές μετασκευές, προκειμένου τα containers των μπαταριών να τοποθετούνται στο κατάστρωμα. Το σύστημα επιτρέπει στο πλοίο να επιχειρεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια από τις μπαταρίες, χωρίς να παράγονται εκπομπές άνθρακα. Μόλις οι μπαταρίες αποφορτίζονται, τα containers μπορούν να αντικατασταθούν με φορτισμένα και στη συνέχεια να φορτιστούν στη στεριά, χρησιμοποιώντας ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.
Οι εν λόγω μπαταρίες σε containers της Wärtsilä είναι πλήρως εξοπλισμένες με τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος πυρόσβεσης, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα παρακολούθησης της λειτουργίας τους εξ αποστάσεως.
Η συγκεκριμένη ιδέα, η οποία υποστηρίζεται από το ολλανδικό Υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτινου Περιβάλλοντος, βασίζεται στη χρήση ενός δικτύου σημείων φόρτισης, όπου οι αποφορτισμένες μπαταρίες μπορούν να ανταλλάσσονται με φορτισμένες και στη συνέχεια να φορτίζονται, με ένα κόστος που αντιστοιχεί μόνο στο κόστος της απαιτούμενης ενέργειας φόρτισης, διατηρώντας έτσι τα λειτουργικά κόστη του πλοίου σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Φωτό: zeroemissionservices.nl
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ