
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κριστίν Λαγκάρντ σχετικοποίησε σήμερα τον αντίκτυπο που θα είχε στην ευρωζώνη μια ενδεχόμενη πτώχευση του υπερχρεωμένου κινεζικού γίγαντα των ακινήτων Evergrande.
«Έχω πολύ ζωηρές μνήμες από τις τελευταίες χρηματιστηριακές εξελίξεις στην Κίνα οι οποίες είχαν επιπτώσεις σε όλο τον κόσμο», όμως «στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στην ευρωζώνη η άμεση έκθεση θα ήταν περιορισμένη», δήλωσε η Γαλλίδα Λαγκάρντ σε συνέντευξή της στο δίκτυο CNBC.
«Προς το παρόν, αυτό που βλέπουμε είναι ένας αντίκτυπος και μια έκθεση που είναι επικεντρωμένοι στην Κίνα», προσθεσε ενώ η ΕΚΤ παρατηρεί από κοντά την κατάσταση, με δεδομένη τη διασύνδεση των χρηματοοικονομικών αγορών στον πλανήτη.
Ο ιδιωτικός όμιλος καταρρέει κάτω από ένα χρέος 260 δισεκατομμυρίων ευρώ. Μια αθέτηση πληρωμής εκ μέρους του θα μπορούσε να μεταφραστεί σε σοβαρή επιβράδυνση του κλάδου ακινήτων στην Κίνα και να προκαλέσει αναταράξεις στις παγκόσμιες αγορές.
Ο πρόεδρος του ομίλου Σου Τζιαγίν, ο οποίος ήταν άλλοτε μεταξύ των πλουσιότερων ανθρώπων της Κίνας, υπογράμμισε προχθές, Τετάρτη, το βράδυ πως ο όμιλος οφείλει «να κάνει τα πάντα για να τιμήσει» τις δεσμεύσεις του.
Ερωτηθείσα εξάλλου για τον κίνδυνο ενός επίμονου πληθωρισμού στην ευρωζώνη, ο οποίος τον Αύγουστο ξεπέρασε το στόχο του 2% που έχει θέσει μεσοπρόθεσμα η ΕΚΤ, η Λαγκάρντ δήλωσε πως αναμένει «μια επιστροφή σε πολύ περισσότερη σταθερότητα τον ερχόμενο χρόνο» επειδή «πολλές από τις αιτίες για την αύξηση των τιμών είναι προσωρινές».
«Έχει μεγάλη σχέση με τις τιμές της ενέργειας», διευκρίνισε, ενώ η άλλη κύρια προσωρινή αιτία είναι η αύξηση του ΦΠΑ στη Γερμανία, μετά τη μείωσή του κατά 3 μονάδες που ίσχυσε το δεύτερο εξάμηνο του 2020 για να υποστηριχθεί η κατανάλωση με φόντο την πανδημία της Covid-19.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ