
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κριστίν Λαγκάρντ σχετικοποίησε σήμερα τον αντίκτυπο που θα είχε στην ευρωζώνη μια ενδεχόμενη πτώχευση του υπερχρεωμένου κινεζικού γίγαντα των ακινήτων Evergrande.
«Έχω πολύ ζωηρές μνήμες από τις τελευταίες χρηματιστηριακές εξελίξεις στην Κίνα οι οποίες είχαν επιπτώσεις σε όλο τον κόσμο», όμως «στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στην ευρωζώνη η άμεση έκθεση θα ήταν περιορισμένη», δήλωσε η Γαλλίδα Λαγκάρντ σε συνέντευξή της στο δίκτυο CNBC.
«Προς το παρόν, αυτό που βλέπουμε είναι ένας αντίκτυπος και μια έκθεση που είναι επικεντρωμένοι στην Κίνα», προσθεσε ενώ η ΕΚΤ παρατηρεί από κοντά την κατάσταση, με δεδομένη τη διασύνδεση των χρηματοοικονομικών αγορών στον πλανήτη.
Ο ιδιωτικός όμιλος καταρρέει κάτω από ένα χρέος 260 δισεκατομμυρίων ευρώ. Μια αθέτηση πληρωμής εκ μέρους του θα μπορούσε να μεταφραστεί σε σοβαρή επιβράδυνση του κλάδου ακινήτων στην Κίνα και να προκαλέσει αναταράξεις στις παγκόσμιες αγορές.
Ο πρόεδρος του ομίλου Σου Τζιαγίν, ο οποίος ήταν άλλοτε μεταξύ των πλουσιότερων ανθρώπων της Κίνας, υπογράμμισε προχθές, Τετάρτη, το βράδυ πως ο όμιλος οφείλει «να κάνει τα πάντα για να τιμήσει» τις δεσμεύσεις του.
Ερωτηθείσα εξάλλου για τον κίνδυνο ενός επίμονου πληθωρισμού στην ευρωζώνη, ο οποίος τον Αύγουστο ξεπέρασε το στόχο του 2% που έχει θέσει μεσοπρόθεσμα η ΕΚΤ, η Λαγκάρντ δήλωσε πως αναμένει «μια επιστροφή σε πολύ περισσότερη σταθερότητα τον ερχόμενο χρόνο» επειδή «πολλές από τις αιτίες για την αύξηση των τιμών είναι προσωρινές».
«Έχει μεγάλη σχέση με τις τιμές της ενέργειας», διευκρίνισε, ενώ η άλλη κύρια προσωρινή αιτία είναι η αύξηση του ΦΠΑ στη Γερμανία, μετά τη μείωσή του κατά 3 μονάδες που ίσχυσε το δεύτερο εξάμηνο του 2020 για να υποστηριχθεί η κατανάλωση με φόντο την πανδημία της Covid-19.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις αναδυόμενες τάσεις στην αγορά των bulk carriers με επίκεντρο τις αποστολές σόγιας εστιάζει πρόσφατη έκθεση της MB Shipbrokers. Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη…
Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων συνιστούν μια πρωτοποριακή ‒πλην αβέβαιη κατά πολλούς‒ λύση για την «καθαρή» ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, και ιδιαίτερα στη ναυτιλία…
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ