
Η πρόσφατη τριμερής συμφωνία Αυστραλίας, Ηνωμένου Βασιλείου και ΗΠΑ, γνωστή και ως AUKUS, μεταξύ άλλων εκκινεί και τις διαβουλεύσεις προκειμένου η Καμπέρα να αποκτήσει πυρηνοκίνητα υποβρύχια. Η AUKUS, συνεπώς, έρχεται να ταράξει επιπλέον τα ήδη ταραγμένα νερά στις σχέσεις Αυστραλίας και Κίνας, οι οποίες έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα. Τα παραπάνω σημειώνει στο τελευταίο εβδομαδιαίο report η Intermodal.
Η απαγόρευση της Κίνας για εισαγωγή άνθρακα από την Αυστραλία από το Q4 του 2020 έχει δημιουργήσει ανισορροπίες στο εμπόριο άνθρακα, με τιμές αρμπιτράζ να αναπτύσσονται μεταξύ της Κίνας και του υπόλοιπου κόσμου τόσο για μεταλλουργικό όσο και για θερμικό άνθρακα. Η Intermodal σημειώνει ότι η Αυστραλία, παρά το γεγονός ότι αποτελεί παραδοσιακά εκ των μεγαλύτερων εξαγωγέων άνθρακα, το μερίδιό της στις εισαγωγές άνθρακα της Κίνας το οικονομικό έτος 2021 έχει φτάσει σχεδόν στο μηδέν, όταν δύο χρόνια πριν το αντίστοιχο ποσοστό κινούνταν στο 50%. Την ίδια ώρα, οι εξαγωγές από τη Μογγολία δεν καταφέρνουν μέχρι στιγμής να καλύψουν το κενό που έχει αφήσει η Αυστραλία και ως εκ τούτου η Κίνα θα πρέπει να αυξήσει τις εισαγωγές της από τη Ρωσία και τη Δύση (ιδιαίτερα Καναδά και ΗΠΑ).
Από την άλλη, οι εξαγωγές μεταλλουργικού άνθρακα της Αυστραλίας απορροφώνται από χαλυβουργίες εκτός Κίνας, καθώς η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα, εξαιρουμένης της Κίνας, κατέγραψε ετήσια αύξηση 16% μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου. Σημαντικό ρόλο, σύμφωνα με την Intermodal, διαδραματίζει και το κόστος, καθώς ο αυστραλιανός άνθρακας είναι πιο φθηνός από αυτόν των ΗΠΑ.
Η αλλαγή συσχετισμών στο εμπόριο άνθρακα έχει αυξήσει τα τονομίλια και οι ανισορροπίες στην προσφορά bulk carriers (λιμενική συμφόρηση κ.ά.) παρέχουν στήριξη στους ναύλους στην περιοχή του Ατλαντικού. Παράλληλα, οι προσπάθειες της Κίνας να μειώσει την παραγωγή χάλυβα ως μέρος της στρατηγικής της για μείωση των εκπομπών φαίνεται ότι ευνοούν τα τονομίλια.
Εν κατακλείδι, η ναυλομεσιτική εταιρεία αναφέρει ότι μέχρι στιγμής η ζήτηση για άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα ξεπερνά την ανάπτυξη της προσφοράς bulkers, παρέχοντας στήριξη στη ναυλαγορά. Οι νέες τάσεις που εμφανίζονται στην αγορά διαμορφώνουν ένα διαφορετικό τοπίο μετά την Covid και ενδιαφέρον θα παρουσιάσει το κατά πόσο αυτές οι συνθήκες θα συνεχίσουν να παρέχουν στήριξη και μακροπρόθεσμα. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η αγορά των bulkers κινείται με σπασμένα τα φρένα και χθες, Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου BDI έφτασε στις 4.560 μονάδες στα υψηλότερα δηλαδή επίπεδα από τον Νοέμβριο του 2009.
Φωτό: pxhere.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ