Οι συνθήκες που ευνοούν τη ναυλαγορά των bulk carriers

Οι συνθήκες που ευνοούν τη ναυλαγορά των bulk carriers

502
Οι συνθήκες που ευνοούν τη ναυλαγορά των bulk carriers

Η πρόσφατη τριμερής συμφωνία Αυστραλίας, Ηνωμένου Βασιλείου και ΗΠΑ, γνωστή και ως AUKUS, μεταξύ άλλων εκκινεί και τις διαβουλεύσεις προκειμένου η Καμπέρα να αποκτήσει πυρηνοκίνητα υποβρύχια. Η AUKUS, συνεπώς, έρχεται να ταράξει επιπλέον τα ήδη ταραγμένα νερά στις σχέσεις Αυστραλίας και Κίνας, οι οποίες έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα. Τα παραπάνω σημειώνει στο τελευταίο εβδομαδιαίο report η Intermodal.

Η απαγόρευση της Κίνας για εισαγωγή άνθρακα από την Αυστραλία από το Q4 του 2020 έχει δημιουργήσει ανισορροπίες στο εμπόριο άνθρακα, με τιμές αρμπιτράζ να αναπτύσσονται μεταξύ της Κίνας και του υπόλοιπου κόσμου τόσο για μεταλλουργικό όσο και για θερμικό άνθρακα. Η Intermodal σημειώνει ότι η Αυστραλία, παρά το γεγονός ότι αποτελεί παραδοσιακά εκ των μεγαλύτερων εξαγωγέων άνθρακα, το μερίδιό της στις εισαγωγές άνθρακα της Κίνας το οικονομικό έτος 2021 έχει φτάσει σχεδόν στο μηδέν, όταν δύο χρόνια πριν το αντίστοιχο ποσοστό κινούνταν στο 50%. Την ίδια ώρα, οι εξαγωγές από τη Μογγολία δεν καταφέρνουν μέχρι στιγμής να καλύψουν το κενό που έχει αφήσει η Αυστραλία και ως εκ τούτου η Κίνα θα πρέπει να αυξήσει τις εισαγωγές της από τη Ρωσία και τη Δύση (ιδιαίτερα Καναδά και ΗΠΑ).

Από την άλλη, οι εξαγωγές μεταλλουργικού άνθρακα της Αυστραλίας απορροφώνται από χαλυβουργίες εκτός Κίνας, καθώς η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα, εξαιρουμένης της Κίνας, κατέγραψε ετήσια αύξηση 16% μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου. Σημαντικό ρόλο, σύμφωνα με την Intermodal, διαδραματίζει και το κόστος, καθώς ο αυστραλιανός άνθρακας είναι πιο φθηνός από αυτόν των ΗΠΑ.

Η αλλαγή συσχετισμών στο εμπόριο άνθρακα έχει αυξήσει τα τονομίλια και οι ανισορροπίες στην προσφορά bulk carriers (λιμενική συμφόρηση κ.ά.) παρέχουν στήριξη στους ναύλους στην περιοχή του Ατλαντικού. Παράλληλα, οι προσπάθειες της Κίνας να μειώσει την παραγωγή χάλυβα ως μέρος της στρατηγικής της για μείωση των εκπομπών φαίνεται ότι ευνοούν τα τονομίλια.

Εν κατακλείδι, η ναυλομεσιτική εταιρεία αναφέρει ότι μέχρι στιγμής η ζήτηση για άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα ξεπερνά την ανάπτυξη της προσφοράς bulkers, παρέχοντας στήριξη στη ναυλαγορά. Οι νέες τάσεις που εμφανίζονται στην αγορά διαμορφώνουν ένα διαφορετικό τοπίο μετά την Covid και ενδιαφέρον θα παρουσιάσει το κατά πόσο αυτές οι συνθήκες θα συνεχίσουν να παρέχουν στήριξη και μακροπρόθεσμα. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η αγορά των bulkers κινείται με σπασμένα τα φρένα και χθες, Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου BDI έφτασε στις 4.560 μονάδες στα υψηλότερα δηλαδή επίπεδα από τον Νοέμβριο του 2009.

Φωτό: pxhere.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.