
Ισχυρή ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας τόσο το 2021 όσο και το 2022 προβλέπει ο ΟΟΣΑ στην ενδιάμεση έκθεσή του (Interim Economic Outlook), που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα.
Ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι το πραγματικό παγκόσμιο ΑΕΠ θα αυξηθεί φέτος κατά 5,7% με τη βοήθεια των ισχυρών πολιτικών στήριξης των οικονομιών, των εμβολιασμών και της επανέναρξης πολλών οικονομικών δραστηριοτήτων. Αναθεώρησε έντονα ανοδικά την πρόβλεψή του για την ανάπτυξη της Ευρωζώνης στο 5,3% για φέτος (από 4,3% που προέβλεπε τον Μάιο).
Για το 2022 προβλέπεται ανάπτυξη 4,5% της παγκόσμιας οικονομίας. «Η ισχυρή ανάκαμψη στην Ευρώπη, η πιθανότητα πρόσθετης δημοσιονομικής στήριξης στις ΗΠΑ το επόμενο έτος και οι χαμηλότερες αποταμιεύσεις των νοικοκυριών θα ενισχύσουν τις προοπτικές ανάπτυξης στις αναπτυγμένες οικονομίες». Για την Ευρωζώνη, ο ΟΟΣΑ προβλέπει ρυθμό ανάπτυξης 4,6% για το επόμενο έτος.
Η ανάκαμψη προβλέπεται ότι θα συνεχίσει να μην είναι ομοιόμορφη. «Το παγκόσμιο ΑΕΠ έχει ξεπεράσει τώρα το προ πανδημίας επίπεδό του, αλλά οι αποκλίσεις στο ΑΕΠ και την απασχόληση παραμένουν σε πολλές χώρες, ιδιαίτερα σε αναδυόμενες αγορές και αναπτυσσόμενες οικονομίας, όπου τα ποσοστά εμβολιασμών είναι χαμηλά».
Για τη μετάλλαξη Δέλτα, η έκθεση αναφέρει ότι ο αντίκτυπός της ήταν έως τώρα σχετικά χαμηλός σε χώρες με υψηλά ποσοστά εμβολιασμών, αλλά έχει μειώσει τη βραχυπρόθεσμη δυναμική αλλού και έχει ενισχύσει τις πιέσεις στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες και στα κόστη.
Ο πληθωρισμός θα αποκλιμακωθεί το 2022, αλλά θα διατηρηθεί σε επίπεδα υψηλότερα από τα προ της πανδημίας, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ. «Οι πιέσεις στην προσφορά αναμένεται να αποκλιμακωθούν σταδιακά, οι μισθολογικές αυξήσεις παραμένουν συγκρατημένες και οι πληθωριστικές προσδοκίες είναι ακόμη σταθερές, αλλά οι βραχυπρόθεσμοι κίνδυνοι είναι ανοδικοί», αναφέρει η έκθεση.
Ο πληθωρισμός στις χώρες της G20 αναμένεται να μειωθεί από 4,5% στο τέλος του 2021 σε περίπου 3,5% στο τέλος του 2022. Ο ΟΟΣΑ σημειώνει ότι ο αντίκτυπος από τις αυξήσεις που έχουν γίνει στις τιμές πρώτων υλών και των ναύλων είναι πιθανό να διατηρηθεί για σημαντικό διάστημα το 2022, ακόμη και αν δεν υπάρξουν περαιτέρω αυξήσεις.
Για την Ευρωζώνη, προβλέπεται πληθωρισμός 2,1% φέτος (σε μέσα επίπεδα έτους) και 1,9% το 2022, ενώ υψηλότερος πληθωρισμός αναμένεται για τις ΗΠΑ (3,6% και 3,1%, αντίστοιχα).
Η στήριξη από την μακροοικονομική πολιτική παραμένει αναγκαία, ενόσω οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές είναι ακόμη αβέβαιες και οι αγορές εργασίας δεν έχουν ανακάμψει, με το μείγμα των πολιτικών να εξαρτάται από τις οικονομικές εξελίξεις σε κάθε χώρα, τονίζει η έκθεση.
Η χαλαρή νομισματική πολιτική πρέπει να διατηρηθεί, αλλά χρειάζεται να υπάρξει ξεκάθαρη καθοδήγηση για τον χρονικό ορίζοντά της και την έκταση που θα γίνει ανεκτή η όποια υπέρβαση του πληθωριστικού στόχου. Οι δημοσιονομικές πολιτικές πρέπει επίσης να παραμείνουν ευέλικτες και να εξαρτώνται από την κατάσταση της οικονομίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ