Η ναυτιλία μπροστά σε ένα supercycle;

Η ναυτιλία μπροστά σε ένα supercycle;

1028
Η ναυτιλία μπροστά σε ένα supercycle;

Η σημαντική αλλαγή δεδομένων που επέφερε η πανδημία διεθνώς έχει επηρεάσει τους συσχετισμούς και στον κλάδο της ναυτιλίας. Εκτόξευση της ζήτησης για συγκεκριμένα εμπορεύματα μετά τα περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις και ανισορροπία στην προσφορά πλοίων κυρίως λόγω των λιμενικών συμφορήσεων έχουν φέρει χαμόγελα στον κλάδο των containerships, κυρίως, αλλά και των πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων. Σε πρόσφατο συνέδριο της Capital Link, στο περιθώριο του London International Shipping Week για τις προοπτικές των ναυτιλιακών αγορών, κορυφαίοι εκπρόσωποι του κλάδου δίνουν το στίγμα τους.

Containerships

O κ. Constantin Baack, CEO της MPC Containers, στην εναρκτήρια τοποθέτησή του ανέφερε ότι οι ναύλοι για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Ο πολύ χαμηλός έως μηδαμινός αριθμός παροπλισμένων πλοίων, οι αυξημένοι όγκοι μεταφοράς, η μακρά διάρκεια χρονοναυλώσεων και το γεγονός ότι οι τιμές των second-hand πλοίων κινούνται στα ίδια περίπου επίπεδα καταδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη αγορά όντως ακολουθεί ένα supercycle, κατά τον επικεφαλής της MPC Containers. O ίδιος εκτίμησε ότι οι συνθήκες προσφοράς και ζήτησης θα παραμείνουν ευνοϊκές για τους υπόλοιπους 12-24 μήνες και τόνισε ότι οι ΗΠΑ αποτελούν επί του παρόντος την κύρια συνιστώσα της ζήτησης.

Bulk carriers

Ο κ. Hamish Norton, πρόεδρος της Star Bulk Carriers, έκανε λόγο για μια αργή αλλά σταθερή αύξηση της ζήτησης. Υπό αυτό το πρίσμα σημείωσε ότι, παρά τη μειωμένη ζήτηση της Κίνας για σιδηρομετάλλευμα, η ζήτηση παραμένει ισχυρή στις άλλες μεγάλες οικονομίες του πλανήτη. Την ίδια ώρα, η ζήτηση για άνθρακα παραμένει κραταιά, σύμφωνα με τον κ. Norton, καθώς η αιολική και η ηλιακή ενέργεια δεν δύνανται να καλύψουν τις ανάγκες ηλεκτροδότησης.

Παράλληλα, ο πρόεδρος της Star Bulk τόνισε ότι σημαντικό ρόλο στην ανάταση των dry διαδραμάτισαν τα προγράμματα οικονομικής στήριξης των κυβερνήσεων ανά τον κόσμο: «Όταν οι κυβερνήσεις στηρίζουν τις οικονομίες τους, τείνουν να το κάνουν μέσω της ανάπτυξης των υποδομών τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.

LPG carriers

Μετά το σαρωτικό πέρασμα του κορονοϊού, η παραγωγή LPG, ιδιαίτερα στο US Gulf, σταδιακά ανακάμπτει, σημειώνει ο κ. Γιάννης Λυκούρης, CEO της Dorian LPG (USA) LLC. Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για τα LPG carriers, καθώς το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής οδεύει προς εξαγωγές, με την κινεζική ζήτηση να είναι ισχυρή. Άλλωστε το Πεκίνο προχωρά με την κατασκευή pdh (propane dehydrogenation) εργοστασίων. Ο ίδιος ανέφερε ότι η παραγωγή LPG είναι στο ανώτατο σημείο του πενταετούς κύκλου και εκτίμησε ότι η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης θα επέλθει όχι νωρίτερα από την άνοιξη του 2022, οπότε και η τιμή του εμπορεύματος θα αγγίξει πιο φυσιολογικά επίπεδα. Τέλος, ανέφερε ότι το LPG ως ναυτιλιακό καύσιμο κερδίζει πόντους και τα επόμενα δέκα χρόνια θα αυξηθούν οι ναυπηγήσεις πλοίων διπλού καυσίμου κατανάλωσης LPG.

Σε έναν γενικό απολογισμό της ναυτιλιακής αγοράς, ο κ. Mark O’Neil, πρόεδρος και CEO της Columbia Shipmanagement και πρόεδρος της InterManager, τόνισε ότι η μεγάλη αβεβαιότητα στο γεωπολιτικό μέτωπο, στην τεχνολογία και στα περιβαλλοντικά ζητήματα συγκρατεί χαμηλά τις παραγγελίες. Ο ίδιος εκτίμησε, τέλος, ότι θα λάβει χώρα ένα συνεχιζόμενο supercycle για τη ναυτιλία.

Φωτό: Ζzkonst/ Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.