
Η πρώτη έκρηξη ηφαιστείου στα Κανάρια Νησιά εδώ και 50 χρόνια ανάγκασε περίπου 5.000 ανθρώπους να απομακρυνθούν από την περιοχή, ανάμεσά τους και 500 τουρίστες, και κατέστρεψε περίπου 100 σπίτια, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές. Το ηφαίστειο Κούμπρε Βιέχα, που βρίσκεται στο νησί Λα Πάλμα και το οποίο εξερράγη την Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου, εκτόξευσε λάβα σε ύψος εκατοντάδων μέτρων ενώ ποτάμια λιωμένων πετρωμάτων ρέουν προς τον Ατλαντικό Ωκεανό μέσω μιας αραιοκατοικημένης περιοχής του νησιού.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της περιφέρειας των Καναρίων Νήσων Άνχελ Βίκτορ Τόρες, δεν θα χρειαστεί να απομακρυνθούν άλλοι κάτοικοι από τα σπίτια τους.
«Η λάβα κινείται προς τις ακτές και οι ζημιές θα είναι μόνο υλικές. Σύμφωνα με τους ειδικούς, υπάρχουν περίπου 17 με 20 εκατομμύρια κυβικά μέτρα λάβας», επεσήμανε.
«Η λάβα αναμένεται να φθάσει στη θάλασσα γύρω στις 8 το βράδυ τοπική ώρα», δήλωσε επιπλέον ο πρόεδρος της περιφέρειας Άνχελ Βίκτορ Τόρες στις 20 Σεπτεμβρίου, «ένα φαινόμενο που θα μπορούσε να προκαλέσει τοξικά αέρια και να μειώσει την ορατότητα στη θάλασσα».
«Παραμένει ενεργό και θα συνεχίσει να είναι ενεργό για τις επόμενες λίγες ημέρες», δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου μετά τη συνάντηση που είχε με επικεφαλής της περιοχής, ηφαιστειολόγους και αξιωματούχους της αρχής πολιτικής προστασίας.
Τέλος, το Ινστιτούτο Ηφαιστειολογίας των Καναρίων Νήσων ανακοίνωσε ότι όταν η λάβα φθάσει στη θάλασσα, θα μπορούσε να δημιουργήσει τοξικά αέρια, καθώς το τετηγμένο πέτρωμα κρυώνει γρήγορα. Ακόμη, ενόψει του ενδεχομένου μείωσης της ορατότητας, οι λιμενικές αρχές απαγόρευσαν σήμερα τον διάπλου πλοίων στην περιοχή, προς το δυτικό τμήμα της νήσου, όπου αναμένεται η λάβα να φθάσει στο νερό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Miguel Calero/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ