
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο του Βιετνάμ (Vietnam News Agency), τα λιμάνια της χώρας της Νοτιοανατολικής Ασίας κατέγραψαν ανοδική πορεία από πλευράς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων εντός του 2021, παρά την επιβολή περιοριστικών μέτρων, λόγω της έξαρσης της πανδημίας της Covid-19, σε συγκεκριμένες περιοχές.
Ειδικότερα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες του Βιετνάμ αυξήθηκε κατά 18% σε σχέση με το 2020. Σύμφωνα με τη Ναυτιλιακή Διοίκηση της χώρας, οι λιμένες διαχειρίστηκαν συνολικά 16,8 εκατ. TEUs. Βασικοί λόγοι για την ανοδική πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων υπήρξαν η αύξηση των εξαγωγών κατά 5,4 εκατ. TEUs (αύξηση της τάξεως του 16% σε σύγκριση με το 2020) καθώς και η αύξηση κατά 5,5 εκατ. TEUs των εισαγωγών.
Με 3,2 εκατ. TEUs, το συγκρότημα λιμένων Cai Mep-Thi Vai στην επαρχία Ba Ria-Vung Tau αντιπροσωπεύει τα δύο τρίτα των εισαγωγών και των εξαγωγών στο νότιο τμήμα της χώρας και το 100% των εμπορευματικών ροών από και προς τις ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στις αρχές Αυγούστου του τρέχοντος έτους, οι τερματικοί σταθμοί διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων Tan Cang-Cat Lai (TCCL) και Tan Cang-Hiep Phuoc (TCHP) στο Νότιο Βιετνάμ βρέθηκαν αντιμέτωποι με μια απότομη αύξηση στη συμφόρηση. Αναλυτικότερα, λόγω των μέτρων που ελήφθησαν για τον περιορισμό των κρουσμάτων της Covid-19 (κλείσιμο επιχειρήσεων, lockdown) από την κυβέρνηση, πολλά από τα εισαγόμενα εμπορευματοκιβώτια (περίπου 100.000 TEUs) δεν μπορούσαν να μεταφορτωθούν προς την ενδοχώρα, περιορίζοντας σημαντικά τη διαθέσιμη χωρητικότητα και τη διαχειριστική ικανότητα των εν λόγω τερματικών. Παρ’ όλα αυτά, χάρη στην αυστηρή εφαρμογή των μέτρων πρόληψης και ελέγχου στους λιμένες, τα κρούσματα της Covid-19 εντοπίστηκαν εγκαίρως και τέθηκαν αμέσως σε καραντίνα, γεγονός που επέτρεψε στα λιμάνια να παραμείνουν εν πολλοίς ανοιχτά και λειτουργικά.
Φωτό: Son Vu Tran/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ