
Τα χαμηλά επίπεδα των ναύλων που για χρόνια κυριαρχούσαν στην αγορά τακτικών γραμμών και ανάγκαζαν τις εταιρείες να λάβουν αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό του κόστους φαίνεται πως απέδωσαν καρπούς, σύμφωνα με την BIMCO, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς, τώρα που οι συνθήκες στην αγορά έχουν αντιστραφεί, είναι σε θέση να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους. Μάλιστα, με το βλέμμα στο μέλλον, αποδείχθηκαν αρκετά επιδέξιοι στο να αξιοποιούν την πλεονεκτική θέση που τους δίνει η αγορά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να «κλειδώσουν» τους φορτωτές σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια με σημαντικά υψηλότερους ναύλους.
Η αύξηση των ναύλων μάλιστα αποτελεί, σύμφωνα με την BIMCO, τον κύριο λόγο για τον οποίο μεταφέρεται χωρητικότητα από τους δευτερεύοντες στους κύριους εμπορικούς δρόμους. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στον εμπορικό δρόμο Άπω Ανατολής-Ευρώπης οι spot ναύλοι ανέρχονται στα $13.526 ανά FEU (container 40 ποδών), ενώ οι ναύλοι βάσει μακροπρόθεσμων συμβολαίων στα $6.554 ανά FEU. Στον εμπορικό δρόμο Άπω Ανατολής-Βόρειας Αμερικής, έως και την 31η Αυγούστου, οι τιμές των spot και των ναύλων βάσει συμβολαίων έφταναν τα $7.868 και τα $4.378 αντίστοιχα.
Σύμφωνα και με τον σύνθετο δείκτη εμπορευματοκιβωτίων της Drewry, ο μέσος ναύλος μεταφοράς κατά το τρέχον έτος ανέρχεται σε $6.695 ανά FEU, αυξημένος κατά $4.367 σε σχέση με τον μέσο όρο της πενταετίας, που ήταν στα $2.327 δολάρια ανά FEU. Μάλιστα, ο σύνθετος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Drewry αυξήθηκε περαιτέρω την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, καταγράφοντας εκ νέου άνοδο της τάξεως του 1% ($97), φτάνοντας αισίως τα $10.083,84 ανά FEU. Συνολικά, σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ο σύνθετος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων είναι αυξημένος κατά 309%, με την Drewry να αναμένει περαιτέρω αυξήσεις στους ναύλους την προσεχή εβδομάδα.
Φωτό: Tannen Maury/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ