
Η ρωσική εταιρεία εξόρυξης μετάλλων Nornickel ανακοίνωσε την Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας κατασκευής παγοθραυστικού πλοίου, μηχανής διπλού καυσίμου, κατανάλωσης LNG, το οποίο θα συνοδεύει τα πλοία που θα μεταφέρουν τα εμπορεύματά της μέσω του Βόρειου Περάσματος.
Η συμφωνία υπεγράφη μεταξύ της Nornickel, της Rosatom και της Far Eastern Shipbuilding and Ship Repair Centre (FESRC), στο πλαίσιο του Eastern Economic Forum.
Επιπλέον, η συμφωνία αποσκοπεί στην ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των πρωτοπόρων ρωσικών εταιρειών με φόντο την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων στη ρωσική Αρκτική, τα έργα υποδομών στο Βόρειο Πέρασμα, όπως και την έναρξη κατασκευής παγοθραυστικών πλοίων, κατανάλωσης LNG, στη Ρωσία.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι συμμετέχοντες στο project θα σχηματίσουν ομάδα, η οποία θα θέσει σημεία αναφοράς επί της σχεδίασης και της κατασκευής του παγοθραυστικού. Εκτός αυτού, θα προβεί στην επιλογή ναυπηγείου και θα διερευνήσει τους διάφορους τρόπους χρηματοδότησης του project. Το προσχέδιο για τη σχεδίαση και την κατασκευή αναμένεται μέχρι τα μέσα του 2022.
Τέλος, σε ένα γενικότερο πλαίσιο όσον αφορά τη Nornickel, ο στόλος της μετέφερε πάνω από 1,5 εκατ. τόνους προϊόντων το 2020 μέσω του Βόρειου Περάσματος. Ποσοστιαία, αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 5% του ετήσιου όγκου φορτίων που διασχίζουν το Βόρειο Πέρασμα.
Τέλος, υπενθυμίζεται πως στις 23 Ιουνίου ανακοινώθηκε η ναυπήγηση δύο (με την προοπτική τεσσάρων) παγοθραυστικών μεσαίου μεγέθους, κατανάλωσης LNG, τα οποία θα διαχειρίζεται η Rosatom. Εκτός αυτού, με φόντο το ολοένα αυξανόμενο διεθνές ενδιαφέρον για το Βόρειο Πέρασμα, είναι αρκετά πιθανό να υπάρξουν περαιτέρω ανακοινώσεις εταιρειών για παραγγελίες πλοίων που δύνανται να το διασχίσουν.
Φωτό αρχείου: Anatoly Maltsev/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ