
Η πολιτική αναταραχή που δημιουργήθηκε πρόσφατα στη Γουινέα θα επηρεάσει τους ναύλους των Capesizes που δραστηριοποιούνται στην περιοχή τις επόμενες εβδομάδες, ωστόσο ο αντίκτυπος αυτός δεν θα διαρκέσει μακροπρόθεσμα, σημειώνει σε ανάλυσή της η Drewry.
To περασμένο Σαββατοκύριακο (03-04/09), ένοπλες δυνάμεις κατέλυσαν την εξουσία στην αφρικανική χώρα, δημιουργώντας μεταξύ άλλων ανησυχίες για την εξόρυξη και τη μεταφορά βωξίτη από τη Γουινέα.
Το 2020, ο βωξίτης αντιπροσώπευσε το 4,5% της ζήτησης για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου εκφρασμένης σε τονομίλια, με τη Γουινέα να κατέχει ένα 72% αυτής της ζήτησης.
Σύμφωνα με την Drewry, τα τελευταία πέντε χρόνια η Γουινέα κατέστη ο μεγαλύτερος προμηθευτής βωξίτη παγκοσμίως, αφήνοντας πίσω την Αυστραλία και την Ινδονησία. Κατά το ίδιο διάστημα, η Κίνα έχει αναδειχθεί σε κορυφαίο εισαγωγέα βωξίτη. Μάλιστα οι διενέξεις της τελευταίας με την Αυστραλία και η απόφαση της Ινδονησίας να περιορίσει τις εξαγωγές μετάλλων έχουν καταστήσει τη Γουινέα τη μοναδική επιλογή για την προμήθεια της Κίνας με βωξίτη.
Η βίαιη αυτή αλλαγή πολιτικής σελίδας στη Γουινέα θα καθυστερήσει τις εξορύξεις μετάλλων, προκαλώντας ανισορροπία στις εμπορευματικές ροές βωξίτη μεταξύ Γουινέας και Κίνας. Η Drewry εξηγεί ότι μια μείωση στο θαλάσσιο εμπόριο βωξίτη, ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη διαδρομή, θα έχει άμεσο αντίκτυπο στα Capesizes, δεδομένου ότι τα τρία τέταρτα του συνολικού όγκου βωξίτη από την αφρικανική χώρα μεταφέρονται με αυτά τα πλοία.
Οι ναύλοι των Capesizes από τις αρχές του έτους κινούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, κυρίως λόγω της συμφόρησης που παρατηρείται σε πολλά λιμάνια του κόσμου αλλά και της αυξημένης ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων μετά το πρώτο ξέσπασμα της πανδημίας. Η Drewry εκτιμά ότι, εάν η συμφόρηση αυτή περιοριστεί και το διά θαλάσσης εμπόριο βωξίτη επηρεαστεί από τις εξελίξεις στη Γουινέα, τότε οι ναύλοι των Capesizes ενδέχεται να υποχωρήσουν.
Ωστόσο, ο όποιος αντίκτυπος στη θαλάσσια μεταφορά βωξίτη και συνεπώς στα bulk carriers δεν θα διαρκέσει για πολύ, καταλήγει στην ανάλυσή της η Drewry.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ