
Για τέταρτο συνεχόμενο μήνα διατηρήθηκε η πρωτοκαθεδρία των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων στην επίτευξη νέων συμφωνιών παραγγελιών, όπως αναφέρει το νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.
Ειδικότερα, βάσει δεδομένων του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, με οδηγό τη Hyundai Heavy Industries, έκλεισαν συμφωνίες για την κατασκευή πλοίων χωρητικότητας 780.000 CGTs (compensated gross tons) τον Αύγουστο. Καθώς οι συνολικές παραγγελίες ανήλθαν στα 1,37 εκατ. CGTs, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αντιπροσώπευσαν το 56,9% των συνολικών παραγγελιών.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα κινεζικά ναυπηγεία, με το ποσοστό τους να διαμορφώνεται στο 27% (370.000 CGTs). Τα ιαπωνικά ναυπηγεία κατέλαβαν την τρίτη θέση, με ποσοστό 13,9% (190.000 CGTs). Παράλληλα, επιβεβαιώθηκε για ακόμα μία φορά η αδιαμφισβήτητη πρωτοκαθεδρία των τριών αυτών ασιατικών χωρών στις ναυπηγήσεις. Συγκεκριμένα, σε Νότια Κορέα, Κίνα και Ιαπωνία τοποθετήθηκε το 97,8% των παραγγελιών του Αυγούστου.
Αξίζει να σημειωθεί πως την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2021 οι συνολικές παραγγελίες ανήλθαν στους 32,39 εκατ. CGTs, καταγράφοντας αύξηση 165,3%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα έτος πριν. Όσον αφορά την κατανομή των παραγγελιών αυτών στα ναυπηγεία, η εικόνα διαφέρει σημαντικά. Συγκεκριμένα, σε ορίζοντα οκταμήνου, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα κινεζικά ναυπηγεία (14,53 εκατ. CGTs – 44,9%), ενώ τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία βρίσκονται στη δεύτερη θέση (13,66 εκατ. CGTs – 42,2%).
Τέλος, το παγκόσμιο backlog στις παραγγελίες διαμορφώθηκε στα 84,68 εκατ. CGTs στα τέλη του Αυγούστου. Εξ αυτών, τα 28,33 εκατ. CGTs αφορούν τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα 32,59 εκατ. τα ναυπηγεία της Κίνας, ενώ τα 9,56 εκατ. εκείνα της Ιαπωνίας. Σημειώνεται πως οι τρεις ασιατικές χώρες καταλαμβάνουν ποσοστό 83,2% επί του παγκόσμιου backlog.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ