H τέταρτη διαδοχική επικράτηση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων στη «σκακιέρα» των παραγγελιών

H τέταρτη διαδοχική επικράτηση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων στη «σκακιέρα» των παραγγελιών

137
H τέταρτη διαδοχική επικράτηση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων στη «σκακιέρα» των παραγγελιών

Για τέταρτο συνεχόμενο μήνα διατηρήθηκε η πρωτοκαθεδρία των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων στην επίτευξη νέων συμφωνιών παραγγελιών, όπως αναφέρει το νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.

Ειδικότερα, βάσει δεδομένων του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, με οδηγό τη Hyundai Heavy Industries, έκλεισαν συμφωνίες για την κατασκευή πλοίων χωρητικότητας 780.000 CGTs (compensated gross tons) τον Αύγουστο. Καθώς οι συνολικές παραγγελίες ανήλθαν στα 1,37 εκατ. CGTs, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αντιπροσώπευσαν το 56,9% των συνολικών παραγγελιών.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα κινεζικά ναυπηγεία, με το ποσοστό τους να διαμορφώνεται στο 27% (370.000 CGTs). Τα ιαπωνικά ναυπηγεία κατέλαβαν την τρίτη θέση, με ποσοστό 13,9% (190.000 CGTs). Παράλληλα, επιβεβαιώθηκε για ακόμα μία φορά η αδιαμφισβήτητη πρωτοκαθεδρία των τριών αυτών ασιατικών χωρών στις ναυπηγήσεις. Συγκεκριμένα, σε Νότια Κορέα, Κίνα και Ιαπωνία τοποθετήθηκε το 97,8% των παραγγελιών του Αυγούστου.

Αξίζει να σημειωθεί πως την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2021 οι συνολικές παραγγελίες ανήλθαν στους 32,39 εκατ. CGTs, καταγράφοντας αύξηση 165,3%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα έτος πριν. Όσον αφορά την κατανομή των παραγγελιών αυτών στα ναυπηγεία, η εικόνα διαφέρει σημαντικά. Συγκεκριμένα, σε ορίζοντα οκταμήνου, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα κινεζικά ναυπηγεία (14,53 εκατ. CGTs – 44,9%), ενώ τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία βρίσκονται στη δεύτερη θέση (13,66 εκατ. CGTs – 42,2%).

Τέλος, το παγκόσμιο backlog στις παραγγελίες διαμορφώθηκε στα 84,68 εκατ. CGTs στα τέλη του Αυγούστου. Εξ αυτών, τα 28,33 εκατ. CGTs αφορούν τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα 32,59 εκατ. τα ναυπηγεία της Κίνας, ενώ τα 9,56 εκατ. εκείνα της Ιαπωνίας. Σημειώνεται πως οι τρεις ασιατικές χώρες καταλαμβάνουν ποσοστό 83,2% επί του παγκόσμιου backlog.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.