
Οι θαλάσσιες εμπορευματικές ροές διαδραματίζουν μείζονα ρόλο στην οικονομική ευημερία του Ισραήλ. Συγκεκριμένα, περίπου το 99% των εισαγωγών και των εξαγωγών του Ισραήλ πραγματοποιούνται μέσω θαλάσσης. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το γεγονός πως οι χρόνοι αναμονής εκφόρτωσης των πλοίων βρίσκονται σε επίπεδα άνω του μέσου όρου, οδήγησαν το Ισραήλ να θέσει σε λειτουργία έναν νέο μεσογειακό λιμένα στην πόλη Χάιφα, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Το κόστος του εν λόγω project ανήλθε σε 5,5 δισ. σέκελ (περίπου $1,7 δισ.) και θα εξυπηρετεί πλοία μεταφορικής ικανότητας μεγαλύτερης ή ίσης των 18.000 TEUs. Σημειώνεται πως τη διαχείριση του λιμένα θα αναλάβει η Shanghai International Port Group (SIPG).
Επιπλέον, ο υπουργός Μεταφορών του Ισραήλ, Merav Michaeli, θεωρεί πως το νέο project θα έχει θετικό οικονομικό αντίκτυπο τόσο για το Ισραήλ όσο και για γειτονικές χώρες στη Μέση Ανατολή. Σημειώνεται πως οι σχέσεις του Ισραήλ με τις γειτονικές χώρες βρίσκονται σε ρότα σύσφιξης και πως ο νέος λιμένας στη Χάιφα δύναται να αποτελέσει περιφερειακό κόμβο εμπορευματικών ροών στη Μεσόγειο.
Υπενθυμίζεται πως το Ισραήλ σκοπεύει να θέσει σε λειτουργία ακόμη έναν λιμένα στις ακτές της Μεσογείου μέχρι το τέλος του έτους, συγκεκριμένα στην πόλη Ashdod, τη διαχείριση του οποίου θα αναλάβει η Terminal Investment Limited, που εδρεύει στην Ελβετία.
Τέλος, ενδιαφέρον αναμένεται να παρουσιάσει η αντίδραση των ΗΠΑ στα νέα της συνεργασίας μεταξύ Ισραήλ και Κίνας, δεδομένων των μέχρι πρότινος διαταραγμένων σχέσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Υπενθυμίζεται πως οι ΗΠΑ αποτελούν έναν εκ των σημαντικότερων εμπορικών εταίρων του Ισραήλ. Επί του ισχυρισμού αυτού, το 2019 το διμερές εμπόριο ανάμεσα σε ΗΠΑ-Ισραήλ ανήλθε στα $34,3 δισ.
Φωτό: Jeon Heon-Kyun/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ