
Σε αύξηση της εγχώριας παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος σκοπεύουν να προβούν οι παραγωγοί της Κίνας, όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Ειδικότερα, το νέο πενταετές πλάνο του Πεκίνου κάνει λόγο για αύξηση κατά περισσότερο από 100 εκατ. τόνους μεταξύ του 2021 και του 2025 σε σύγκριση με την τωρινή παραγωγή.
Ο κύριος λόγος που το Πεκίνο επιθυμεί αύξηση της παραγωγής είναι η απεξάρτηση της Κίνας από τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος. Όπως επισήμανε ο Luo Tiejun, αντιπρόεδρος της CISA (China Iron and Steel Association), η εξάρτηση των κινεζικών χαλυβουργιών σε συνδυασμό με περιβαλλοντικές ανησυχίες που εγείρονται δυσχεραίνουν την εγχώρια παραγωγή.
Εκτός από την τόνωση της εγχώριας παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος, η Κίνα ενδιαφέρεται και για projects σε ξένες αγορές. Συγκεκριμένα, το γιγάντιο ορυχείο Simandou στη Γουινέα ανήκει μερικώς στην CISA, δείγμα ότι η Κίνα απλώνει τα δίχτυα της στην Αφρική.
Σημειώνεται πως η Κίνα παρήγαγε περίπου 870 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος το 2020, ωστόσο το εγχώρια παραγόμενο έχει αρκετά μικρότερη περιεκτικότητα σιδήρου σε σύγκριση με το εισαγόμενο, που παράγεται στην αλλοδαπή.
Επιπλέον, η Κίνα εισήγαγε 649 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2021, καταγράφοντας πτώση 1,5% στις εισαγωγές σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020.
Τέλος, ερωτηματικό παραμένει το πώς θα επηρεαστούν τα bulk carriers από τις κινήσεις του Πεκίνου, ωστόσο κάποιου είδους αντίκτυπος είναι επόμενος. Άλλωστε, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και αποτελεί σημαντικό εμπορικό εταίρο για διάφορες οικονομίες που βασίζονται σημαντικά σε αυτό, μεταξύ άλλων η Αυστραλία και η Βραζιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ