
Το 2021 η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί σημαντικά, ιδιαίτερα στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης. Σε αυτό το περιβάλλον και εν μέσω σημαντικών ανισορροπιών στις εφοδιαστικές αλυσίδες, μέρος των εξαγωγέων προβαίνει σε ναυλώσεις bulk carriers για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε containers.
Στο πλαίσιο αυτό, το UK P&I Club επιχειρεί να ενημερώσει τα μέλη του για ζητήματα που ενδέχεται να προκύψουν από τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Το Club σημειώνει ότι τα μέλη του θα πρέπει να αξιολογούν διαρκώς τα ναυλοσύμφωνα.
Κύριοι παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη είναι οι εξής:
– Η ασφάλεια του φορτίου.
– Η ανάλυση της σταθερότητας.
– H ανάλυση της δομής του πλοίου.
– Επιπλέον επιλογές για το ενδεχόμενο πυρκαγιάς: Επικίνδυνα αγαθά θα πρέπει να μεταφέρονται σύμφωνα με όσα ορίζει ο International Maritime Dangerous Goods (IMDG) Code. Επιπλέον εξοπλισμός πυρόσβεσης ενδέχεται να είναι αναγκαίος επί του πλοίου για τέτοιου είδους φορτία.
– O έλεγχος του φορτίου: Είναι απαραίτητη η ασφαλής πρόσβαση για τον έλεγχο του φορτίου κατά τη διάρκεια φορτοεκφόρτωσης. Την ίδια ώρα τα πληρώματα θα πρέπει να αναλαμβάνουν συγκεκριμένες εργασίες για τον έλεγχο του φορτίου, σύμφωνα με τις οδηγίες των ναυλωτών. Τα λειτουργικά αυτά ζητήματα και τα σχέδια έκτακτης αντίδρασης θα πρέπει να ενσωματώνονται στο σύστημα διαχείρισης ασφάλειας του πλοίου.
Φωτό: Marcel Smit/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με ανακοίνωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ