
Το 2021 η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί σημαντικά, ιδιαίτερα στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης. Σε αυτό το περιβάλλον και εν μέσω σημαντικών ανισορροπιών στις εφοδιαστικές αλυσίδες, μέρος των εξαγωγέων προβαίνει σε ναυλώσεις bulk carriers για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε containers.
Στο πλαίσιο αυτό, το UK P&I Club επιχειρεί να ενημερώσει τα μέλη του για ζητήματα που ενδέχεται να προκύψουν από τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Το Club σημειώνει ότι τα μέλη του θα πρέπει να αξιολογούν διαρκώς τα ναυλοσύμφωνα.
Κύριοι παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη είναι οι εξής:
– Η ασφάλεια του φορτίου.
– Η ανάλυση της σταθερότητας.
– H ανάλυση της δομής του πλοίου.
– Επιπλέον επιλογές για το ενδεχόμενο πυρκαγιάς: Επικίνδυνα αγαθά θα πρέπει να μεταφέρονται σύμφωνα με όσα ορίζει ο International Maritime Dangerous Goods (IMDG) Code. Επιπλέον εξοπλισμός πυρόσβεσης ενδέχεται να είναι αναγκαίος επί του πλοίου για τέτοιου είδους φορτία.
– O έλεγχος του φορτίου: Είναι απαραίτητη η ασφαλής πρόσβαση για τον έλεγχο του φορτίου κατά τη διάρκεια φορτοεκφόρτωσης. Την ίδια ώρα τα πληρώματα θα πρέπει να αναλαμβάνουν συγκεκριμένες εργασίες για τον έλεγχο του φορτίου, σύμφωνα με τις οδηγίες των ναυλωτών. Τα λειτουργικά αυτά ζητήματα και τα σχέδια έκτακτης αντίδρασης θα πρέπει να ενσωματώνονται στο σύστημα διαχείρισης ασφάλειας του πλοίου.
Φωτό: Marcel Smit/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ