
Σε περαιτέρω αύξηση των παραγγελιών της προέβη η Seaspan Corporation, η οποία πρόσθεσε πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο orderbook, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη 1η Σεπτεμβρίου. Καθένα εκ των πέντε containerships θα διαθέτει μεταφορική ικανότητα ίση με 7.000 TEUs και μηχανή διπλού καυσίμου, κατανάλωσης LNG.
Οι παραγγελίες αυτές αποτελούν απόρροια της άσκησης του δικαιώματος της ΖΙΜ Integrated Shipping Services Ltd. να κλείσει πέντε συμβόλαια χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας με τη Seaspan. Η επιλογή αυτή δόθηκε στην ZIM στο πλαίσιο προγενέστερης συμφωνίας μεταξύ των δύο εταιρειών ‒βάσει της οποίας η ισραηλινή ZIM ναύλωσε δέκα πλοία παρόμοιων με των προαναφερθεισών προδιαγραφών‒ η οποία είχε ανακοινωθεί στις 6 Ιουλίου του 2021.
Σημειώνεται πως η Seaspan κατέχει σημαντικό ποσοστό του orderbook των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς αναμένει 60 πλοία διαφόρων μεταφορικών ικανοτήτων. Ειδικότερα, έως τα τέλη Αυγούστου, πριν από την παραγγελία των πέντε containerships, το ποσοστό της Seaspan επί του συνολικού orderbook ανερχόταν στο 8,9%. Ωστόσο, αν, αντί του αριθμού πλοίων, ληφθεί υπόψη η μεταφορική ικανότητα, η Seaspan κατέχει ένα μερίδιο 13,8% στο orderbook. Συνολικά οι παραγγελίες της Seaspan θα αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου της κατά 767.395 TEUs.
Τέλος, τα πέντε επί παραγγελία πλοία αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο β΄ εξάμηνο του 2024, ωστόσο δεν έχει υπάρξει ακόμη ανακοίνωση σχετικά με το ναυπηγείο το οποίο θα αναλάβει την κατασκευή των εν λόγω πλοίων. Το συνολικό κόστος τους εκτιμάται στα $530 εκατ., ενώ, βάσει της συμφωνίας με τη ZIM, τα πλοία θα βρίσκονται, τουλάχιστον επί δώδεκα έτη, σε συμβόλαια χρονοναύλωσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ