
Ο παγκόσμιος ανενεργός στόλος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Alphaliner, παρουσίασε μια μικρή ανοδική διακύμανση στα μέσα Αυγούστου. Ειδικότερα, σε σχέση με τις αρχές του ίδιου μήνα, δεκατρία (13) περισσότερα πλοία χωρητικότητας 67.926 TEUs ήταν παροπλισμένα. Παρ’ όλα αυτά, όπως παρατηρείται από τις αρχές του 2020, έτσι και τον Αύγουστο ο συνολικός αριθμός των ακινητοποιημένων containerships παρέμεινε χαμηλός.
Μάλιστα το μεγαλύτερο μέρος της αυξητικής τάσης που καταγράφηκε τον Αύγουστο προέρχεται από «εμπορικά ανενεργά» πλοία, τα τρία μεγαλύτερα εκ των οποίων έχουν αθροιστική χωρητικότητα 50.000 ΤΕUs.
Τα δύο εξ αυτών περιμένουν την επανατοποθέτησή τους σε κάποιο δρομολόγιο, ενώ το τρίτο είναι το «Ever Given», το οποίο, μετά την παράδοση των φορτίων που μετέφερε στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, πλέει προς την Ασία, προκειμένου να επισκευαστούν οι φθορές που προκάλεσε το ατύχημα στη Διώρυγα του Σουέζ.
Η αύξηση της ζήτησης για θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές και οι υφιστάμενες ελλείψεις σε χωρητικότητα που παρατηρούνται στην αγορά δίνουν κίνητρα στους μεταφορείς να δρομολογήσουν όλα τα διαθέσιμα πλοία. Για τον λόγο αυτόν, τα περισσότερα από αυτά τα πλοία παραμένουν «εμπορικά ανενεργά» μόνο βραχυπρόθεσμα.
Έτσι, σύμφωνα με την Αlphaliner, ο παγκόσμιος ανενεργός στόλος έως και τις 16 Αυγούστου αριθμούσε 177 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 653.031 ΤEUs. H χωρητικότητα αυτή αντιστοιχεί στο 2,7% της παγκόσμιας διαθέσιμης χωρητικότητας των containerships, η οποία ανέρχεται σε 24,57 εκατ. ΤEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Η Καραϊβική εισέρχεται σε μια νέα εποχή ενεργειακής καινοτομίας με το έργο Soley Blé, το πρώτο υπεράκτιο πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο, που σχεδιάζεται να εγκατασταθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ